Моят червенушко: Tео си купи Hyundai i30 3rd. Gen. (PDE) 1.4 MPI

Общи разговори, шеги, закачки, скандали и каквото друго ви хрумне
Потребителски аватар
teou
Site Admin
Мнения: 2891
Регистриран на: 23 ное 2012 19:57
Местоположение: Dreieich - Dreieichenhein (Hessen) / София / Синеморец
Контакти:

Re: Моят червенушко: Tео си поръча Hyundai i30 3rd. Gen. (PDE) 1.4 MPI

Мнение от teou » 18 апр 2018 22:35

Първи впечатления. Да споделя, та някой ако реши да купува сега или след време да знае.

Първо, вървежа - на магистрала още не е тествана, там до 130 ще е ок, после доста вероятно ще издиша, но това съм го приел за даденост. Направих обаче вече 50-60 км градско и междуградско. CVVT си казва думата. Въртящия момент действително се усеща по-голям в ниските обороти от на предната кола, въпреки че мотора уж е по-малък, и с 5 коня и 10 нм по-слаб на хартия. Така че колата всъщност за града е по-приятна за каране. За междуградско се обръща палачинката, но все пак е ок. Не смея засега над 3500-4000 об да я натискам, нали се разработва.

Харча е пропорционален, трябва още да го наблюдавам, но засега дава едни около 10/100 при екстремно къси разстояния. При същите условия старата даваше 12-16. Според мен отново,по- малкия двигател и променливите тайминги+ 6 степенната скоростна кутия. С две думи не съжалявам, че не взех турбо мотор. Този е поносимо-приличен, без да е бегачка. Да не говорим че се обслужва по-рядко и по-евтино.

Преди бях споменал, че се радвам, че поне свързаност с интернет няма и електрическа спирачка няма. Всичко друго обаче е бъкано с електроника и компютъризация и drive by wire. Мига, святка... слязох да преместя нещо от жабката при запален мотор, тя не ми отключва пасажерската врата, не се пали без натиснат съединител и прочие.

Старт стопа работи много благо и правилно, няма как да изтощи акумулатор или подобно. Все пак щях да съм по-спокоен, ако го няма, поне акумулатора щеше да е по-евтин, но нямаше такава опция.

Автопилота работи доста добре, като изключим, че май-има бъг настроен на пасивно май активно се намесва, не знам, трябва да сменя настройката и ще се види. Иначе карам аз вчера със 70 между две села, път с по лента в посока и велоалея. Срещу мен линейка идва и кара в средата и разбутва колите съответно. Навивам волана надясно за да вляза във велолентата и автопилота ми стяга волана и иска да ме връща в средата на пътя, демек срещу линейката.... Да го таковам и в асистента и в камерите му... Вижда маркировката само, но не и цялата ситуация. Така че имат още хляб компютрите да изядат, докато заменят шофера.

Волана е изцяло електрически и адаптивен и според мен можеше още да го поизпипат. Усещат се нивата на стягане, примерно при 40 е мек, при 60 по-твърд...можеше да го направят по-плавно да се втвърдява, а сега е малко на степени. ще свикна, но според мен не е оптимално.

Откъм шумоизолация, при каране на ниски обороти, двигателя не се чува, даже и да не е стопиран на светофара. Удивен съм просто. Даже сега шума от гумите ме дразни, защото сега го чувам :)

Музиката от телефона работи страхотно с Шаомито, вкл. и с гугъл мапс, т.е. няма смисъл да се доплаща за навигация. Телефонията също е ок, само не може да се набират номера от копчетата на волана директно, а трябва с врътките на радиото да се набират думите. В скъпите нива на оборудване има гласово набиране, но при мен не. Хендсфрито е ок (микрофона е до огледалото за обратно виждане), с два разговора го пробвах, според другата страна не е перфект, но става. Самото радио като качество на звука е ок. В интернет може а прочетете, че звука е слаб. Не е особено силен сравнен с други радиа, но пак е достатъчно да ти гръмне главата. До дупка не можах да го издържа, така че това също не е проблем. като качество е поносимо. За който е меломан има опция бозе в ценовата листа...за много пари.

Открих и първите два дразнителя, все пак не всичко може да е перфектно: първо автоматичното ел стъкло на водача, оказа се автоматично само надолу. Мислех го за дефект, ама после се загледах в картинката на копчето и в книжката на колата - от нивото на оборудване е, явно нарочно е деактивирано. Интересно дали копчето е друго физически (защото не се чува щрак) или е само софтуерно спряно... в който случай може елентуално да го излекувам с фирмената диагностика. Това на Пежото и на Опела не беше така, според мен е тъпо.
Втория дразнител са чистачките. Между двете остава една тънка линия, която е почистена, но от едната чистачка се стича струйка вода по току-що изчистеното. Доста тъпо. Подобен ефект имаше Пежото, най-интересното е, че стария хюндай го нямаше това.

Разбрах и защо скоростта на чистачките я показва на таблото - в лостовете за чистачки и мигачи няма подсветка и нощем не се вижда степента. За фаровете има лампа на таблото, но за чистачковия интервал е на дисплея.

А, и още нещо странно: като звънне телефона, звъни с неговата си мелодия+класическа музика. Т.е. 2 мелодии едновременно. И не се настройва. Явно идеята е, ако телефона ти е в джоба и не го чуваш, но защо няма настройка тая простотия не знам. Явно е фийчър, а не бъг според Хюндай, защото по форумите има инфо за това още от 2011та.

Но това са дребни кахъри. Като цяло съм много доволен за 2 дни. Несравнимо е със старата кола, като комфорт, возия, шум, икономия, удобства.

Червената боя, макар и неметалик, също е много ок, събира умерено прах и полени, не е като черното, но в сравнение със сивите металици повече си личи.

retro
Старши потребител
Мнения: 361
Регистриран на: 27 дек 2012 21:58
Местоположение: гр. Варна

Re: Моят червенушко: Tео си поръча Hyundai i30 3rd. Gen. (PDE) 1.4 MPI

Мнение от retro » 21 апр 2018 17:55

За стъклата провери да не би да се обучават. На мерцедеса поне е така. Не разбрах с dual clutch ли си или обикновенна ръчка ?

Потребителски аватар
teou
Site Admin
Мнения: 2891
Регистриран на: 23 ное 2012 19:57
Местоположение: Dreieich - Dreieichenhein (Hessen) / София / Синеморец
Контакти:

Re: Моят червенушко: Tео си поръча Hyundai i30 3rd. Gen. (PDE) 1.4 MPI

Мнение от teou » 22 апр 2018 18:18

Обучени са, просто това ниво оборудване е по опощенко. То си го пише и в ценовата листа, като се зачете човек внимателно. Може и да е хардуерно, защото няма и защита от прищипване в това ниво - може би е на един модул, който го няма. Но аз все пак ще погледна какво ще каже диагностиката. В горните нива на оборудване вече има всички глезотии вкл. Седалки с охлаждане и пълен автопилот, ама 5-10 К евро отгоре не ми се даваха. По същата причина взех и ръчка, за 15 к толкоз. Обаче съм много доволен засега, не смятам че съм се минал, върви много мазно. Само още на изкуственото усещане на волана свиквам.
Днес се разходих до един манастир на Некар и направих 200 км всичко - град, аутобан до 140км/ч, гора, междуселско, вкл проход с моментен разход 30 на втора на места. Над 4000 об не съм правил и нарочно карах неикономично и на ниски предавки за да не пада под 2000 и да варира, както пише за разработването. Смесен разход 7, толкова показваше компютъра и при 140 на 6 та на темпомат. Както очаквах, прилично е, като за 1.4 cvvt 100 магарета без турбо.

Потребителски аватар
teou
Site Admin
Мнения: 2891
Регистриран на: 23 ное 2012 19:57
Местоположение: Dreieich - Dreieichenhein (Hessen) / София / Синеморец
Контакти:

Re: Моят червенушко: Tео си поръча Hyundai i30 3rd. Gen. (PDE) 1.4 MPI

Мнение от teou » 07 май 2018 18:48

Поредния аксесоар / Тунинг, който направих. Цифрово радио. Реших да експериментирам, особено като се има предвид че попрецаках аналоговото, махайки фабричната антена заради гаража, и взех това - https://www.amazon.de/Majority-Petersfi ... B01LW5G4O6 - джобно радио, заедно с един 3.5 към 3.5 aux in кабел, с който да го свържа към колата, а кабела се ползва и за антена. Като за 30 евро работи учудващо добре. Както са вижда от снимката,
dab.jpg
dab.jpg (30.65 KиБ) Видяна 159 пъти
заселих го в поставката за чаши и показва пълен сигнал.

Единственото тъпо е, че не може да се сменят станциите от волана. За това има решение, предлагат се модули, които симулират флашка с песни и вместо песни сменяш станциите - https://www.amazon.de/Universal-Interfa ... B00HW1W37S , ама малко не ми хареса цената от 160-180 евро и реших да мина с 30 на първо време.

Не знам това инфо до колко е полезно за вас все още, защото като гледам тук - http://www.predavatel.com/bg/1/sofia - в БГ нещата още са на фаза тест, но да знаете, че въпросната джвъчка работи и е лесен и сравнително евтин начин за ъпгрейд на фабричната музика, ако има aux-in.

retro
Старши потребител
Мнения: 361
Регистриран на: 27 дек 2012 21:58
Местоположение: гр. Варна

Re: Моят червенушко: Tео си купи Hyundai i30 3rd. Gen. (PDE) 1.4 MPI

Мнение от retro » 13 май 2018 00:35

A каква е ползата от цифровото радио ? Повече станции предполагам ?

Потребителски аватар
teou
Site Admin
Мнения: 2891
Регистриран на: 23 ное 2012 19:57
Местоположение: Dreieich - Dreieichenhein (Hessen) / София / Синеморец
Контакти:

Re: Моят червенушко: Tео си купи Hyundai i30 3rd. Gen. (PDE) 1.4 MPI

Мнение от teou » 14 май 2018 16:24

Повече и по-чисто, като с телевизията. Някои ги излъчват само цифрово, а и всичко се хваща и по селата. Аз например съм на 20 км от Франкфурт и Антена я хващам доста трудно през УКВ, дори с нормална антена. А цифрово я има в целия регион. http://radiomap.eu/de/frankfurt-am-main

Между другото купих друга къса антенка и съм по-доволен, хваща си почти всичко, макар и да отстъпва на фабричната - https://www.amazon.de/ACV-Kurzstabanten ... B00KIMBNFG

Купих също и гумени стелки и защитно фолио от интернет, на половин цена на оригиналните. Стелките пасват наистина доста добре - https://www.amazon.de/Passgenaue-Gummim ... B07B7B8SVK , не се минах, че спестих 30 евро. Гумата за багажника обаче я взех от дилъра, че е доста обемиста и не ми се мъкнеше от пощата, а разликата беше странно защо само 5 евро.

Иначе вече й направих 2000 км. Появи се и първия проблем, капка масло на пода на гаража, май е заден спирачен цилиндър, вдругиден съм в сервиза.
Едит: казаха, че защитната вакса около ауспуха капе и ще се изкапе като спре да е нова и се позапече. Ще видим.



Вече имам впечатления и от различните асистенти и помощници.

Това за следене на дистанция и аварийно спиране не се е задействало, или е бъгаво или съм много примерен шофьор.
Разпознаването на умората е умряла работа и маркетингов трик и изглежда е просто таймер, настроен на 3-4 часа да ти напомни да почиваш. Явно не отчита други неща като микродвижения на волана или криволичения.
Асистента за лентите работи доста добре, даже и с жълта временна маркировка. Камерата вижда повече, отколкото управляващата система е настроена да коригира. При плавни завои колата се кара сама, при малко по-сериозни индикатора показва, че колата познава пътя, но не се наема да коригира, при остри завои се дъни и само пищи. Изглежда нарочно е ограничено, да не прави аварийни маневри сама, а само планови. Справя се добре и в дъжд, когато често аз самия не виждам маркировката.

Камерата всъщост има няколко "равнини", в които гледа. Най-наблизо е разпознаването на лентите, работи почти винаги. По-далеч и явно с повече анализ на изображението и с необходимост от по-ясна картина е системата за аварийно спиране. Вчера в един порой каза, че камерата е замъглена и се изключва (а следенето на лентите е със същата камера и работеше). В най-далечен план е анализа на светлините нощем и автоматичните дълги. Това е адски консервативно настроено, напрактика на магистралата не се включват дълги, малко да види на 1-2 км напред фарове или стопове и превключва. Има обаче добра логика против фалшиви позитиви, примерно от отблясъци не се влияе, т.е. анализира се все пак светещите точки отсреща дали са фарове.

От асистента за потегляне на наклон не съм впечатлен. Задейства се само при по-сериозни наклони и невинаги, явно има някакъв алгоритъм в зависимост как работиш със съединител и скорости и ръчна и го байпасвам някой път, все още не съм разбрал как точно, но за мен една такава система трябва да е интуитивна и да не изисква да се обучавам, за да я ползвам.

Откъм икономия колата, при каране със 120, дава 5.5 разход. При натискане докъм 13. Ускорението като за 100 коня е плавно, скоростната кутия е настроена за икономия, така че дори свалянето на предавки не помага много на ускорението, просто не е машина за изпреварване. Като максимална скорост колата вдигна 195, но беше леко наклон. Без наклон 180-5, абсолютно стабилна и не е ужасно шумно вътре, макар че аз си слушам и музика де.


Още нещо на тема разход. Днес се опитах да карам икономично градско. С всички екстри, т.е. старт стоп, високи предавки по препоръките на компютъра 6та на 50, но с включено радио и климатик на средно. От студен двигател, с 3 светофара по пътя, отиване и връщане до магазина.
По борд: 4.6 км за 16 минути, 9.8 л/100. Намирам го за ОК като за 1.4 атмосферка. Старата 1.6 правеше поне 12 на същия маршрут.

Тотала засега изглежда така, като колата е разработвана и не съм се страл да карам икономично, напротив, повече на ниски предавки съм карал.
2000km.jpg
2000km.jpg (19.74 KиБ) Видяна 59 пъти

retro
Старши потребител
Мнения: 361
Регистриран на: 27 дек 2012 21:58
Местоположение: гр. Варна

Re: Моят червенушко: Tео си купи Hyundai i30 3rd. Gen. (PDE) 1.4 MPI

Мнение от retro » 16 май 2018 23:39

За мен най-точно е като напълниш догоре и гледаш колко си минал. Компютъра не е най-точния метод, в някои случаи даже подвежда.
Последна промяна от retro на 19 май 2018 14:09, променено общо 1 път.

Потребителски аватар
teou
Site Admin
Мнения: 2891
Регистриран на: 23 ное 2012 19:57
Местоположение: Dreieich - Dreieichenhein (Hessen) / София / Синеморец
Контакти:

Re: Моят червенушко: Tео си купи Hyundai i30 3rd. Gen. (PDE) 1.4 MPI

Мнение от teou » 17 май 2018 00:17

Аз така правя със спритмонитора, линк в първия пост. Ама на големия преход се издъних, за 1000 км спирах 4-5 пъти за да доливам и почивам и сега едната касова бележка ми се губи и едни 10 литра съм ги сложил на око... ама след още няколкохиляди км ще се стопи грешката.

Отговори