Моят червенушко: Tео си купи Hyundai i30 3rd. Gen. (PDE) 1.4 MPI

Общи разговори, шеги, закачки, скандали и каквото друго ви хрумне
Аватар
teou
Site Admin
Мнения: 2983
Регистриран на: 23 Ное 2012 19:57
Местоположение: Dreieich - Dreieichenhein (Hessen) / София / Синеморец
Обратна връзка:

Re: Моят червенушко: Tео си купи Hyundai i30 3rd. Gen. (PDE) 1.4 MPI

Мнение от teou »

Днес отидох да сменям гуми (то тук междувременно второ лято настъпи с температури от 25 градуса) и ми казаха, че има сервизна акция за софтуера на камерата. Наляха новия софтер, да видим сега дали ще вижда по-добре като е дъждовно времето.

Аватар
teou
Site Admin
Мнения: 2983
Регистриран на: 23 Ное 2012 19:57
Местоположение: Dreieich - Dreieichenhein (Hessen) / София / Синеморец
Обратна връзка:

Re: Моят червенушко: Tео си купи Hyundai i30 3rd. Gen. (PDE) 1.4 MPI

Мнение от teou »

Отдавна не съм писал, а колицата е вече на почти 13 к км. Какво съм купувал и как харчи виждате в профила от подписа. Ъпдейта на камерата работи добре, не се изключва и намали фалшивото задействане. Други сервизни акции не е имало.


Иначе от по-интересните и успешни покупки на аксесоари е това, не си спомням дали писах.





Доволен съм от камерката, качеството е посредствено, но върши работа.
Индикатора на батерията 3 месеца по-късно още е на макс, ще видим как ще е зимата.

Ето как стана при мен:

п.с. Разхода скочи, щото не си давам вече зор да карам икономично, телефонирам от паркинги в затворена и работеща кола заради жегата, ожлаждам на място преди да тръгна, на аутобана карам сс 190-200 и т.н.
Прикачени файлове
IMG_20190404_172047_1_1.jpg
IMG_20190404_172047_1_1.jpg (27.89 KiB) Преглеждано 2887 пъти
IMG_20190403_160321_1.jpg
IMG_20190403_160321_1.jpg (105.37 KiB) Преглеждано 2887 пъти
IMG_20190403_160307_1.jpg

retro
Старши потребител
Мнения: 391
Регистриран на: 27 Дек 2012 21:58
Местоположение: гр. Варна

Re: Моят червенушко: Tео си купи Hyundai i30 3rd. Gen. (PDE) 1.4 MPI

Мнение от retro »

200 не ѝ ли идват малко множко :)

Аватар
teou
Site Admin
Мнения: 2983
Регистриран на: 23 Ное 2012 19:57
Местоположение: Dreieich - Dreieichenhein (Hessen) / София / Синеморец
Обратна връзка:

Re: Моят червенушко: Tео си купи Hyundai i30 3rd. Gen. (PDE) 1.4 MPI

Мнение от teou »

Откъм шаси и аеродинамика е ок, мислено за докъм 230, защото има и по-силни двигатели (докъм 180 коня стандартно, макар и не в Европа). Вече на спортния модел Н който е за 250+ км/ч и 300+ коня има промени в окачването и допълнителни разпъващи греди по купето.

Откъм мотор, колела и гуми 15ки и спирачни дискове аз съм с по-базов модел и всичко е напаснато/намалено съразмерно, т.е. на 100 кс мотора има по-тесни гуми за да е по-икономична колата, съответно 2 см по-малки дискове, щото като не може да се засили няма нужда и да спира толкоз и така, видимо е мислена за под 200 да се кара.

Та в този ред на мисли на моята специално 200те по километраж (по гпс не съм мерил но сигурно ще са 185-190) са й на границата. Вдига ги само по леко надолнище. На равно 190 по километраж и изключва климатика автоматично. С климатик на средна степен на равно крузването е със 180 и колата си е стабилна. Но разхода става 13. За кратки дистанции 10-20-100 км се преглъща, вече ако трябва да карам 500 км и нагоре преход ще се замисля дали съм ок с удвоения спрямо каране със 120 разход и дали ми се дават още 50 евра за бензин отгоре, но истината е, че не съществува такава магистрала, която да позволяа каране 500 км с 200+. Немските магистрали са много яки откъм настилка и ширина (обикновено, че има и някои дето на нищо не мязат като наща Тракия), само че са и много натоварени и много ремонтирани.

retro
Старши потребител
Мнения: 391
Регистриран на: 27 Дек 2012 21:58
Местоположение: гр. Варна

Re: Моят червенушко: Tео си купи Hyundai i30 3rd. Gen. (PDE) 1.4 MPI

Мнение от retro »

Знам ги аз немските магистрали много добре :) Преди години пробвах да карам едно опелче пак с 1.4 двигател ама на 180+ видимо почваше да се мъчи а и на мен не ми беше много комфортно да карам с обороти близки до критичните.

Аватар
teou
Site Admin
Мнения: 2983
Регистриран на: 23 Ное 2012 19:57
Местоположение: Dreieich - Dreieichenhein (Hessen) / София / Синеморец
Обратна връзка:

Re: Моят червенушко: Tео си купи Hyundai i30 3rd. Gen. (PDE) 1.4 MPI

Мнение от teou »

Още нещо, от което бях супер доволен зимата: подгрев за дупето, като за 20 евро е супер, много бързо нагрява до степен 1 (2 не ползвах), няма прегряване горещи кабели и паднали бушони, от което се притеснявах...явно послъгват за мощността, но и тази е достатъчна.
https://www.amazon.de/gp/product/B07K7L73QK/

Аватар
teou
Site Admin
Мнения: 2983
Регистриран на: 23 Ное 2012 19:57
Местоположение: Dreieich - Dreieichenhein (Hessen) / София / Синеморец
Обратна връзка:

Re: Моят червенушко: Tео си купи Hyundai i30 3rd. Gen. (PDE) 1.4 MPI

Мнение от teou »

Внимание за собствениците на по-нови Хюндаи: ако сте намислили да си хаквате колата и да си купите CAN адаптер, анализатор, интерфейс, имайте предвид, че някъде около 2018-та компанията започва да филтрира кан сигналите към обд буксата. Т.е. кан адаптерите вързани към обд няма да показват нищо. Филтрирането по всичко изглежда е софтуерно, защото пиновете са си там и се ползват за обд протокола. Намислил съм да преснифя фирмената диагностика и ако мога да разбера каква е "паролата" за отключване, но за този проект засега не остава време.

Това не значи, че не можете да ползвате кан...но ще трябва да разглобявате и запоявате. Аз лично съм по-скоро за промяната, защото намалява вероятността от кражба и хакване на автомобила. Реално погледнато излагането на кан през тая букса не отговаря на спецификациите и винаги е било мързел от страна на автопроизводителите, и съответно риск за сигурността.

Засегнати модели като минимум са Йоник и и30 2017 и нагоре, вероятно и всички по-нови модели.

Аватар
teou
Site Admin
Мнения: 2983
Регистриран на: 23 Ное 2012 19:57
Местоположение: Dreieich - Dreieichenhein (Hessen) / София / Синеморец
Обратна връзка:

Re: Моят червенушко: Tео си купи Hyundai i30 3rd. Gen. (PDE) 1.4 MPI

Мнение от teou »

Много съм зле. Да, гейт има, но няма парола, просто трябва да му се каже, че започва диагностична сесия и какво да се слуша. Да не е като директната връзка man in the middle но всъщност е достатъчно.

Обърквацията ми дойде от четене на стара документация. А в момента в автомобилните мрежи е страшна кочина. Драмата е малко като с уефи и биос при компютрите. Пази се някаква съвместимост със стандарта от 90те обд2 защото е залегнал в разни закони за следене на емисиите и сума ти стари диагностики, но вътрешно в съвременния автомобил нещата отдавна са с други протоколи и друга пропусквателна способност.
Така че просто е трябвало да се сетя да ползвам и UDS / ISO-TP команди и да броудкастна до всички мрежови участници че започва стандартна диагностична сесия (81).


Това го установих, след като вързах Korlan usb2can в ролята на снифер с един Y obd кабел заедно с Anyscan a30 диагностика и преслушах какво праща самата диагностика. Така че сега имам лог файл, който чака да имам време да го анализирам.

Между другото горещо я препоръчвам тая диагностика. Става за всяка кола и бая неща са успяли да reverse engineer-нат китайците.
http://www.xtooltech.com/EN/ProductView/IVCI2.html
Даже сега й е паднала цената под 100 евра
https://m.de.aliexpress.com/item/4001217404049.html
Единственото което е, ако гледате какви функции поддържа за вашата кола, гледайте на уеб страницата, пдфите са остарели.
http://www.xtooltech.com/EN/FnList.html

Нивото е почти дилърско. (При мен чете към 250 параметъра живи данни в сравнение със сигурно 50 по обд стандарт с obdlink lx адаптера). Липсват някои специални функции, също така обучението на ключове нарочно не са го вкарали, защото продават друг продукт за целта. Харесва ми, че може да се тегли или трие по марки коли, иначе да се изтегли всичко е няколко гигабайта. Английския на китайците е малко...ама се свиква. Така например са се чудели как да преведат 1 и 0 и са решили отворена и затворена ел. Верига да е. Но е леко смешно, като стигнах до датчика за отворена врата...съответно когато е отворена е със стойност 1 бинарно и преведено като closed.
Иначе установих, че невероятни неща се командват от компютър:примерно осветлението на ключалката или диодчето в копчето за централното заключване...да, има отделна команда и реле само за тая лампичка.

Атачвам и един примерен рипорт за живи данни от този адаптер. 250 неща като гледам са само по двигателя.
Прикачени файлове
2020-09-23anon.pdf
(17.81 KiB) Свалено 60 пъти

Публикувай отговор