Размисли и страсти за автомобили

Общи разговори, шеги, закачки, скандали и каквото друго ви хрумне
Потребителски аватар
teou
Site Admin
Мнения: 2924
Регистриран на: 23 ное 2012 19:57
Местоположение: Dreieich - Dreieichenhein (Hessen) / София / Синеморец
Контакти:

Размисли и страсти за автомобили

Мнение от teou » 17 мар 2014 17:45

По предложение на колега от форума пускам такава тема за лаф-мохабет на тема коли.

Аз лично оглеждам възможните евтини предложения нов автомобил в едно обозримо бъдеще време. Това са общо взето Дачия и Грейт уол. Изключвам Лада, защото се търси все пак кола, а не каруца. От ладите единственото което става за нещо е Нивата, а и тя става само за къра или за лов в гората.
Обстоятелствата са такива, че по-скоро ще изключа и Грейт Уол. Те са много перспективни, но леко в бъдеще време. Според мен все още им трябват още някоя и друга година за да достигнат европейските стандарти за качество, от това, което чета по форумите. Съществен момент е, че на европейския пазар са пуснати и твърде ограничена гама модели. И лично моят аргумент - поддръжка и сервизна мрежа. Вероятно ще купувам и ползвам колата в чужбина, и в този случай мисля сме единодушни, че представители и сервизи на Рено има на всяка керемидка из цяла Европа, а на Великата стена - не.

И така единствен избор за евтин нов автомобил остава Дачия. Следя марката от известно време и към днешна дата смятам, че са достигнали ниво на развитие и качество, което ни позволява д аги наречем напълно равностойни и конкурентни западни автомобили, а не "румънски кошници". От 2 или 3 поколения в тях вкарват двигатели от Рено, от две поколения на практика и всичко останало по механиката и шасито е Рено, макар и на стара платформа. Последният аргумент, който ме спираше да ги захаресвам да 2012-13 година беше идиотския външен и вътрешен дизайн. Към днешна дата обаче, с представянето на последното поколение, тези неща са изчистени в една приемлива степен. Имаме вече неща като радио с усб и блутуут, круз контрол, парктроник, нави система с тъч скрийн и прочие. Вярно, има все още тъпотии като оставянето на бутоните за стъклата на централната конзола, но вече се броят на пръсти. А и все пак да не забравяме, че част от тъпотиите са направени нарочно и съзнателно от инжинерите на Рено, за да се подчертае евтинията на бранда - в противен случай ще си канибализират продажбите на Рено моделите. Фрапантен пример за това е развлекателната система, която е абсолютно еднаква във всички модели на Дачия и Рено и е производство на LG. В Клио има врътка за звука, в Сандеро за да е по-неудобно е с копчета. В Клио имаме заоблено окантване на системата с пиано лак, в Сандеро - квадрат матова пластмаса. В Клио - цветни икони на тъч интерфейса, в Сандеро - монохромни в оранжево и черно. (Последното вече е излекувано от руските хакери :)) И воала - колите станаха "различни" и цената почти двойна :)

И така, насочих се към Дачия и въпросът остава единствено кой модел. За мен вариантите общо взето са два - джипката Дъстер, особено ако догодина излезе 4х4 модел с новия бензинов двигател (между впрочем има вече чип тунинг пакети за тях - 120 към 150 коня :)). Ще имам проходимост, само дето не знам трябва ли ми чак толкова, както и повече товарно пространство. Това, което ме притеснява тук е че нямам информация за реалният разход на магистрала на това нещо. Опасявам се, че ще е поне 10. Въздушното съпротивление, височината, 4х4, тежестта на джипката, късите предавки на 4х4 версията, по-големия обем на двигателя... не предвещават добър магистрален разход.

Втори по-скромен вариант - Сандеро. Подозирам, че ще ми е достатъчен, друг е въпроса, че ако трябва да се смени по средата на лизинга поради семейни причини с нещо по-голямо ще съм вътре с парите. Тук поне има огромни количества информация вече за колата, вкл. и за разхода на новия 0.9 бензинов турбомотор. Засега съм се ориентирал към него, защото разликата в цената с дизела може и да не успея да я избия от гориво, ако не карам много.
Тествах го на извънградско за кратко и никак не е лошо моторчето. Вярно има малко турбо-дупка, но мисля, че е въпрос на свикване и не е ужасяващо. Тя и сегашната ми кола е с такъв двигател, че под 2000 оборота не отлепя на светофарите, така че съм свикнал да давам повечко газ.
А ето тук на 4:30 има и реален магистрален разход - 7-8 на сто.

Не е впечатляващо, но не е и нещо ужасяващо, като се има предвид, че дизела ще даде към 5-6 при същата скорост. Не е разлика, която да избие 2000 евро за дизел. А в градско каране дори тази разлика се стопява съвсем.

Та така - това бяха моите първи размисли и страсти. Свободни сте да пишете мнения, предложения по личната ми дилема и разбира се каквото ви е на сърцето за всякакви други нови и стари коли. Например това, че новия Нисан ГТР се очаква да е минимум 800 коня или това, че догодина Тесла ще покрие Западна Европа със станции за безплатно зареждане :)

Потребителски аватар
pakostnika
Старши потребител
Мнения: 183
Регистриран на: 27 дек 2012 22:35

Re: Размисли и страсти за автомобили

Мнение от pakostnika » 17 мар 2014 19:16

Аз гласувам с две ръце за Сандерото.
Дъстърът в никакъв случай не е лоша кола, даже е доста способна за офф роуд изживявания, но просто не е за магистрала. Шумоизолацията на прозорците при висока скорост беше доста лош показател, който беше отстранен до някаква степен в новата серия. Бензиновите модели наистина си харчат над 10тина градско и данъците, които се плащат в европейска страна и го правят скъпичък избор. Размерите също са от значение. Дизеловите модели отиват на към 27-28 000, което се доближава до новия Кашкай, който си има доста добър интериор. В крайна сметка, голямото преимущество в пространството за пътниците е предпоставка при 3ри и повече членно семейство. Като на децата със сигурност няма да е неудобно на задната седалка на едно Сандеро.
Веднага се съгласявам, че последното има някои съществени недомислици. Задните врати са с остри горни ръбове, което е умишлено. Както и ръкохватката на 5тата врата е точно под заключващия механизъм, човек забравя и може да се изпонадере. Бутоните на прозорците са въпрос на навик и не мисля, че са чак такъв проблем. Конзолата е допълнително къстъмизирана за никакви пари и с това проблемите почти се изчерпват. За мен е абсолютно задължително да има навигация щом ще се кара в чужда страна, боята металик променя колата до европейски вид и един по-мощен двигател от 90 коня като горепосочения. За издръжливостта на последния може много да се спори, всякакви коментари гравитират по сайтовете, а реалността показва, че бензин със 75 коня е недостатъчен за чуждите аутобани. Еко таксите и застраховките определено ще са доста по-ниски и аз смятам, че когато се започва на ново място трябва да бъде с мисълта за компромис и икономия. А адекватен Дъстър предполага допълнителна инвестиция от поне още 5000. Това е самофинасирането за нов автомобил, а и като добавим, че Сандерото държи добра цена при продажбата след 4тата година, за мен изборът е ясен. За един Дъстър с по-неефективен двигател пазарарът е далеч по-нетолерантен.

Очаква се Дачия да пуснат и седан в ценовия клас около 17 - 20 000, дано в настоящата година. VW Group също смятат да атакуват ниския сегмент с бюджетна марка, върху която се работи от немалко време. Поне така твърди пресата. Та по тези съображения аз смятам, че ще има още няколко варианта за избор докато дойде момента за покупка. Остава вариант и за Аурис и Астра от предишни генерации, с голяма отстъпка от дилър, но лично аз не бих ги избрал като вариант. В Ауриса са спестили от задното окачване, Астрата е скъпичка във всички направления. Да не говорим за грозния интериор с многото копчета. Но знам ли, въпрос на вкус.
fred написа:Моят опит показва, че опитите нещо което работи добре да почне да се пипа уж за да се направи още по-добре накрая завършват плачевно. Така че не бързай с усмивките.

Потребителски аватар
teou
Site Admin
Мнения: 2924
Регистриран на: 23 ное 2012 19:57
Местоположение: Dreieich - Dreieichenhein (Hessen) / София / Синеморец
Контакти:

Re: Размисли и страсти за автомобили

Мнение от teou » 17 мар 2014 21:35

В крайна сметка, голямото преимущество в пространството за пътниците е предпоставка при 3ри и повече членно семейство. Като на децата със сигурност няма да е неудобно на задната седалка на едно Сандеро.
А дойдохме си на думата. Ако не съм в някой полупланински район с повече сняг, просто в следващите 6 години не се виждам на направя повече от 1 чаве. Да не се заричам де, но някак си не съм се забързал. А за до 2 възрастни и дете според мен Сандерото има капацитет. Всъщност за мен това е една от колите с най-голям багажник в класа си.

Задните врати... могат да разбият зъбите на висок човек :) Ама както казахме отзад е за деца. Аз ще се возя на шофьорската седалка. Иначе освен копчетата на стъклата, има още някои недомислици, освен дръжката на 5-та врата, която явно не е направена да се ползва - липсата на централно на резервоара, високия товарен ръб, интервала и пръскалката на задната чистачка и още 1-2 неща. За 10-12к евро толкоз, преживява се. А да - и липсата на термометър за водата на двигателя :) ще си го гледам на смартфона през OBD.

За Дъстера разликата е точно 5 бона. Което са си 100 евро на месец. Плюс по мои изчисления около 50-60 евро отгоре за бензин за същите разстояния, минимум. Плюс едни 50 евро към застраховката. Айде данъка че ще е 50-100 евро отгоре се преживява, щото са на годишна, а не на месечна база. 200 евро на месец са си пари (спрямо това, което ще получавам в Германия ги смятам естествено, за БГ стандарта са не пари, а ужасно много пари).

Иначе чакам и аз с интерес да видя ВАГ какво ще направи. Макар че те вече имат Шкода, но там сбъркаха като я направиха прекалено премиум и качествена и загубиха ценовото предимство. Сега гледам Рено засега като че ли спазват дистанцията в цените и качеството между евтината си марка и стандартната им.

На тема Шкода - ето клип

теста с чука кърти....

Потребителски аватар
teou
Site Admin
Мнения: 2924
Регистриран на: 23 ное 2012 19:57
Местоположение: Dreieich - Dreieichenhein (Hessen) / София / Синеморец
Контакти:

Re: Размисли и страсти за автомобили

Мнение от teou » 17 мар 2014 21:40

Изрязали са в това клипче последната част, в която обсъждат, че са били нужни 20 години на ВАГ, за да докара Шкода до положение, в което западняците да не се срамуват от самата емблема. Е дачия още не е достигнала този етап на същото качество със същите цени, което за мен лично е супер предимство - в момента имаме 85% от качеството за 65% от парите, което за мен лично е чудесно.

retro
Старши потребител
Мнения: 368
Регистриран на: 27 дек 2012 21:58
Местоположение: гр. Варна

Re: Размисли и страсти за автомобили

Мнение от retro » 17 мар 2014 23:19

Един съвет. Не си купувайте чисто нова кола. Най-оправдано е да вземете такава на една две години със сервизна история. Ще спестите много пари. Иначе аз карам 13-годишна кола и не виждам никакъв смисъл да си вземам нещо чисто ново. Първо държавата ще ме дере с по-голям данък и когато ми е новичка и лъскава колата постоянно ще я мисля. Това, че колата е нова и по-нисък клас в никакъв случай не значи по-евтин масраф. Знам, че няма много хора да се съгласят с виждането ми по-въпроса но евтините коли се амортизират по-бързо. Много пъти съм правил сравнение между 3 годишни шевролетчета и.т.н и 7 годишни мерцедеси бмв-та лексус. Шевролетчето е просто смазано за пробега си и въобще не беше като да не е влизало в сервиза. Ако искате вземете за пример и италианските марки. Например един фиат и една алфа. Алфата издържа една идея повече, но и за това е по-скъпа. Предната ми кола беше 22 годишна не съм правил почти нищо по нея, като я взех преди 8 години смених едни амортисьори и тампони на двигателя. Всичко друго беше масло филтри и накладки. И накрая я продадох за 2000 лв :) Като я взех обаче всички ми опяваха колко скъпа поддръжка имала и защо толкова пари струвала и после всичките тарикати не спряха да обикалят сервизите а аз си карах без да се замислям.

Потребителски аватар
teou
Site Admin
Мнения: 2924
Регистриран на: 23 ное 2012 19:57
Местоположение: Dreieich - Dreieichenhein (Hessen) / София / Синеморец
Контакти:

Re: Размисли и страсти за автомобили

Мнение от teou » 18 мар 2014 00:33

Има много вярно в това което казваш, но е едната страна на монетата. Така например идеално е да намериш 3 годишна кола още в гаранция, но това невинаги е лесна задача, а и често означава да се плати кеш, докато при чисто новата има винаги възможност за лизинг. А и в повечето случаи колите, върнати от лизинг са не на 3, а на 5-6 години и с изтекла гаранция и на 150к км. Т.е. стари и амортизирани.

Поддръжката на новата кола, заради дрането на официалния сервиз за да важи гаранцията, наистина е скъпа. Те така си избиват гаранциите, реално погледнато. Тук обаче Дачията има голямо предимство. Не мисля, че смяна на масло и филтри ще са на еднаква стойност в Камор/Балканстар и Аутофранс, ако ме разбирате :)

Има един друг важен момент: качеството на автомобилите падна доста през последните години. Това което ти казваш за дългия живот на премиум марките, важеше, ама до преди десетина години. В днешно време... отзовават всички произведени Астън Мартини заради чупливи педали на газта. В този ред на мисли, най-глупавото за една кола втора ръка е да е премиум марка, примерно БМВ, щото уж не се чупи, ама ако се счупи няма оправяне, или много евтина марка, като Шеви, която гарантирано е износена и ще се троши, ако и да е с евтини части. Съгласен съм за втора ръка - среден клас да е.
Това ако се следва БГ модела да се ползват коли втора ръка.

Ако обаче говорим за нормални заплати и се следва западният модел, то клиента е в непрекъснат цикъл от лизинги, като на 5 години като излезе новия модел се взима той. Кола не се кара извън гаранция и не се кара над 100 к км. И в този смисъл, чупливостта не е от такова значение... да му мислят негрите в Източна Европа, дето ще ги карат след 100-200 км, а иначе автопроизводителите имат осигурен непрестанен петгодишен цикъл на продажби. Теории на конспирацията - не, факти за съжаление. Колите вече са консуматив.

Потребителски аватар
pakostnika
Старши потребител
Мнения: 183
Регистриран на: 27 дек 2012 22:35

Re: Размисли и страсти за автомобили

Мнение от pakostnika » 18 мар 2014 02:42

За 10-12к евро толкоз, преживява се.
В случая бюджетните колички не трябва да надвишават 8500 евро, иначе се губи смисъла. На цената на Дъстъра от 10 - 12 000 евро пък има Хюндай и Киа с по 5 и 7 години гаранция, с доволно екстри. Гласят ги за конкуренти на японските и аз лично не бих се изненадал ако след някоя друга година задминат някой техен производител.



Колкото до коментара на ретро, това беше реалността до 2002-2003та. Натам нещата се промениха драстично. Мога да посоча модел на БМВ 5та серия, който гниеше 3 пъти по-бързо от Корса карана в най-лошите условия. Освен това БМВ се купува за да се юрка, а частите на едно ново Ауди А6 са направо главозамайващи като цена. 3те немски примиъм марки заложиха на лукса и екстрите, не на качеството на изработката. И това е разбираемо, брандът продава. Точно в Топ Гиър спориха кой ще направи най-добрата покупка и Джереми взе CL600 Mercedes и се скъса да го хвали. Седмица след това си призна, че колата се е повредила и са дали 3000-4000 паунда за някаква си част /цитат по памет/. Ако това не е достатъчно показателен пример, ето и основните фактори според мен:

1. На нашия пазар колите са внасяни предимно от Италия и Швейцария, като казват, че поляците и украинците изкупуват в доста по-големи количества от нас. Което веднага навежда на мисълта, че за нашенци остават най-смачканите и усукани, най-катастрофиралите коли закупени дори от ... морги. Мдам. Да не говорим как карат в Италия, там да си изкривиш бронята и калниците в съседа, да паркираш врата във врата с другарчето пред ресторант е страшно честа гледка. На практика няма качествена кола, която да вземеш и да е без поражения.
2. Консумативите като филтри, ремъци, горивни помпи и прочие, се сменят доста по-често от желаното и държат двойна или тройна цена над тези от бюджетните автомобили. Самите майстори искат почти двойно просто защото отиваш с по-скъпа марка, като това винаги си е било факт/ор.
3. Кола се купува за да се кара и върши работа. Много често някоя скъпа "бегачка" на 200 000 км виси пред блока и обикаля основно из квартала, като най-много да се иде на работа и да се върнат пишман гъзарите с нея. Бензинът е скъп, а колите среден клас често си идват с двигатели, които си смучат по над 10 на 100.
4. В днешно време дори Дачия разполага с круиз контрол, навигация и кожен салон срещу няколко хиляди лева. Всичките екстри заради, които приятелите са завиждали едно време. Но с тази разлика, че колата спокойно може да направи 150 000 километра и на нея да се разчита. Докато тези на старо рядко биват карани повече от 60 - 70 000 километра след покупката. Като пример за последното е колко са пълни кварталите с предния модел на Логън, който си изкара едно 8 годинки и не виждам да дават индикации за сериозни проблеми.
5. Никой не продава продукт, от който е доволен. Поне не и в днешно време. Ерата на скъпите автомобили постепенно отминава, а производители като китайците и корейците все повече ще конкурират утвърдени марки. Масовият европеец също ще усети ефектите на геополитическите размествания и реалности, ще спре толкова често да сменя возилата и за пазарът на старо ще се промени коренно . Изходът е да си повишим солидно доходите и да разчитаме на заплати в диапазона 1500-2000, че да съберем за новия Грейт Уол.

Пък и психологическият момент на новото срещу юрканото, за което не се знае какъв дефект ще изскочи, винаги си го има. Всички искат да се качат и карат лъскава, но икономична кола, която да изкара. Та Тео правилно се е ориентирал. Една Дачия спокойно ще направи 7 години по 25 хиляди километра. Според мен.

Вариантът да набиее 10 000 за някой голф на 120 хил километра ,с ремонти и данъци за още 2000, ми се вижда нерентабилен.

И една новина, която не е точно към темата, нито е от особена важност. Все пак отдавна се знае, че освен Мерцедес и Нисан, в Инфинити също се слага 1.5 dCi. Но пък точно това явно е предназначено за женската аудитория и рядко да ми хареса кола стакъв цвят. Та да я сложа защото най-вероятно няма да излезне точно в този си вид.

http://automedia.investor.bg/a/0-nachal ... initi-q30/
Изображение
fred написа:Моят опит показва, че опитите нещо което работи добре да почне да се пипа уж за да се направи още по-добре накрая завършват плачевно. Така че не бързай с усмивките.

Потребителски аватар
teou
Site Admin
Мнения: 2924
Регистриран на: 23 ное 2012 19:57
Местоположение: Dreieich - Dreieichenhein (Hessen) / София / Синеморец
Контакти:

Re: Размисли и страсти за автомобили

Мнение от teou » 18 мар 2014 10:36

Това последното е доста показателно за това което бяха колите, и което са в момента. Инфинити кю30, Мерцедес А класе, Нисан 4-5 модела, вкл. Кашкай, Рено 4-5 модела, вкл. Меган.... и Дачия. Със същия к9к дизелов двигател. Произведен в Рено-Турция. Всеки може да прецени колко е оправдано изсипването на 40-50к евро за някой от споменатите автомобили, като са със същия двигател като баничарката за 10.

Иначе за Киа, според мен също много изгодна и добра марка, все пак това е малкото братче на Хюндай. Все пак е малко над цените на Дачията. Аз не гледам базовите цени, а цените на автомобил, какъвто бих карал, който в случая на Киа Рио може да се конфигурира за минимум 15-16000 евро при 11-12 за Сандеро.
Трябва да се сравняват еднотипни класове и екстри, т.е. тези 12к за Дачия са изчислени с всички екстри, ако и на Киата и сложим тъч скрийн нави система, металик боя и прочие както казах си става 16. Същата история и с Дъстера, който трябва да сравняваме със Спортидж примерно.

Потребителски аватар
pakostnika
Старши потребител
Мнения: 183
Регистриран на: 27 дек 2012 22:35

Re: Размисли и страсти за автомобили

Мнение от pakostnika » 18 мар 2014 12:49

teou написа:Това последното е доста показателно за това което бяха колите, и което са в момента. Инфинити кю30, Мерцедес А класе, Нисан 4-5 модела, вкл. Кашкай, Рено 4-5 модела, вкл. Меган.... и Дачия. Със същия к9к дизелов двигател. Произведен в Рено-Турция. Всеки може да прецени колко е оправдано изсипването на 40-50к евро за някой от споменатите автомобили, като са със същия двигател като баничарката за 10.
Хорицата мислят за печалбата и за оптимизацията си.
http://automedia.investor.bg/a/0-nachal ... a-aliansa/
fred написа:Моят опит показва, че опитите нещо което работи добре да почне да се пипа уж за да се направи още по-добре накрая завършват плачевно. Така че не бързай с усмивките.

Потребителски аватар
teou
Site Admin
Мнения: 2924
Регистриран на: 23 ное 2012 19:57
Местоположение: Dreieich - Dreieichenhein (Hessen) / София / Синеморец
Контакти:

Re: Размисли и страсти за автомобили

Мнение от teou » 18 мар 2014 12:57

Еми икономии от мащаб. Те се правиха на интересни, че формата на обединение "алианс" им позволявала да си запазят идентичността и прочие, но накрая по чисто финансови причини ще си станат една фирма като Пежо-Ситроен, Фолксваген-Ауди и други.

Потребителски аватар
pakostnika
Старши потребител
Мнения: 183
Регистриран на: 27 дек 2012 22:35

Re: Размисли и страсти за автомобили

Мнение от pakostnika » 18 мар 2014 23:34

Изображение

http://automedia.investor.bg/a/0-nachal ... agiatstvo/
Според него новото поколение на компактния хечбек Twingo е копие на Fiat 500.
Да те копират е най-висшата форма на признание. Французите явно търсят повишаване на продажбите чрез познатата и котируема форма на 500ката. Задното предаване с двигател под багажника е странно, но предполагам, че ще работи по-добре от това във фиата. Остава цялостната реализация да е на ниво. Минус за мен е, че в предното поколение целия заден ред седалки се плъзгаше напред и назад. Така се предоставяше вариант седалките да отидат чак до задното стъкло и голям човек да се чувства комфортно. Но пък то си беше кола с грозна предница и малко странна рекламна кампания.

Изображение
https://www.youtube.com/watch?v=qZsGm9EF6Xo



И от по-старите кампании. https://www.youtube.com/watch?v=qZsGm9EF6Xo
fred написа:Моят опит показва, че опитите нещо което работи добре да почне да се пипа уж за да се направи още по-добре накрая завършват плачевно. Така че не бързай с усмивките.

retro
Старши потребител
Мнения: 368
Регистриран на: 27 дек 2012 21:58
Местоположение: гр. Варна

Re: Размисли и страсти за автомобили

Мнение от retro » 19 мар 2014 00:24

Kia наистина са дръпнали в последно време и поне като съм влизал вътре материалите ми оставят доста добро впечатление. А за средния клас кола един пример от мои много близки хора. Имаха рено меган купено ново и тойота ярис също нова. От реното бяха доволни от разхода, което е разбираемо защото беше 1.5 dci, но не и от окачването. Доста често сменяха гаранционно елементи по окачването. Вярно, че нашите пътища за зле, но все пак не сте видели тези в западна Украйна :) Накрая го продадоха когато му изтече гаранцията защото постоянно се чупеше нещо по окачването. Смяната на консумативите на реното беше горе долу прилична по-спомен преди 5 години беше около 200+ лева. Тойотата която е с 1.4 D двигателя и е 90 коня за разлика от 1.5 dci 65 коня не е вървяла повече. Окачването е една идея по-здраво но смяната на консумативите струвала 350 лв ? Не че нещо ама тази количка събира по малко от 4 литра масло и има два три филтъра. Смяната на маслото + филтри на моя 12 годишен мерцедес който е къде по-висок клас кола и събира 7 литра масло струва също толкова в Балкан стар. Та за това не съм много съгласен, че марката е определяща за цената.

2. Не знам каско правите ли, но каското на един нов автомобил винаги е по-скъпо.

3. Това, че една кола е на 1500000 километра въобще не значи, че е за боклука, и това че една е на 15000 въобще не значи, че е цветущо здраве. Имам познат, който си взе опел такси от Германия на метан с пълна серизна история. Колата е над 300 000 километра и няма нито една забележка нито по окачване, нито по боя, нито по двигател, нито по сално. Ама нито една. Човека я кара като такси от няколко месеца и не е пипнал нищо по нея. Та ако избирате внимателно може да попаднете на нещо добро.

4. Да качеството е паднало при немските марки, но въпреки това остава над това на повечето. Въпроса е да се направи сметка колко време ще карам колата и какъв е амортизационния период.

5. Не е за подценяване и факта, че един шевролет дачия итн. след време няма да имат почти никаква остатъчна стойност. Тоест колата ти може да е в перфектно състояние, но да не можеш да искаш повече пари за нея защото пазара налага ниска цена.

P.S
За дачия чувам много противоречиви мнения. Като цяло ако ти трябва за работна кола става. Но ако търсиш нещо повече не мисля, че ще си доволен освен ако не си свикнал на москвич или лада.

Потребителски аватар
teou
Site Admin
Мнения: 2924
Регистриран на: 23 ное 2012 19:57
Местоположение: Dreieich - Dreieichenhein (Hessen) / София / Синеморец
Контакти:

Re: Размисли и страсти за автомобили

Мнение от teou » 19 мар 2014 01:01

На тема остатъчна стойност, нещата са относителни. Ако стойността на една нова Дачия е 12 к евро и след 5 години я продадеш за 2, това е огромно обезценяване като процент, но реално са 10к загуба. А ако един нов Опел струва 30, а след 5 години 5к, то уж има по-висока остатъчна стойност. Като процент обаче е същото, а като абсолютна стойност първия собственик се е разделил с 25 бона за тези 5 години. Има разлика.

Иначе е по-коректно да се смята total cost of ownership - обезценяването, данъци, застроховки, обслужване, гориво.

А за Дачия какво имаш предвид? Двигателите са Рено, там изненади няма, интериора и екстериора не са за претенциозни, но са на едно прилично базово ниво, примерно като на западен автомобил от началото на века. Остава единствено мекото окачване, неинформативния волан и недотам удобните седалки. Неща, които в градски условия не се забелязват, но за инцидентно излизане извън града като за употреба на семейна кола стават. Със сигурност обаче не са туринг автомобили и няма как да изпита човек особено удоволствие от шофирането по път със завои или на магистрала. Това си идва с цената и целта на тия коли и купувача трябва да е наясно предварително. Много ми е смешно по разни автопредавания, като почнат ама клатела се в завоите, ама знаете ли примерно бмв 3 как не се клати. Еми логично - това е кола с друг тип преднадначение, друг клас и категория. Със същия успех ако я сравнят с Шеви Матиз или Тойота Айго ще излезе направо перфектния автомобил Дачията.

Потребителски аватар
teou
Site Admin
Мнения: 2924
Регистриран на: 23 ное 2012 19:57
Местоположение: Dreieich - Dreieichenhein (Hessen) / София / Синеморец
Контакти:

Re: Размисли и страсти за автомобили

Мнение от teou » 19 мар 2014 13:58

Междувпрочем за някой, който търси евтино ново возило за в БГ, сега е златното време за Грейт Уол. Смяната на поколенията означава разпродаване на С10-ките които са тестови автомобили. Кола на 3000 км с 3 години гаранция за 11 000 ЛЕВА едва ли е оферта, която може да бъде засенчена от нещо.

Потребителски аватар
teou
Site Admin
Мнения: 2924
Регистриран на: 23 ное 2012 19:57
Местоположение: Dreieich - Dreieichenhein (Hessen) / София / Синеморец
Контакти:

Re: Размисли и страсти за автомобили

Мнение от teou » 19 мар 2014 22:46

Една друга коля много ми е хванала окото - qoros
Това нещо изглежда мекоказано обещаващо, предвид какъв екип и с какви части е разработвано и според мен ще направи тотален фурор. Не че вече не направи, след като беше обявена за най-безопасната кола в света в класа си. При това ще струва около 20к евро, което за такъв клас седан е нищо.
За съжаление както и с Грейт Уол, експанзията в Европа още е в зародиш и ще трябва да почакаме още 2-3 години, докато се развие дилърско-сервизна мрежа.

Отговори