Размисли и страсти за автомобили

Общи разговори, шеги, закачки, скандали и каквото друго ви хрумне
Публикувай отговор
fred
Глобален модератор
Мнения: 1431
Регистриран на: 27 Дек 2012 21:56

Re: Размисли и страсти за автомобили

Мнение от fred »

Четох го. За мен това е повече плюс за услугата. Имам доста ниско мнение за Франция като за свръхрегулирана и прекалено бюрократична държава в която профсъюзите са стъпили на гърлото на обществото. Периодично изпадат в социалистически забежки от които излизат след като добре се посинят но бързо забравят уроците. Не мога да разбера някой ако ИСКА да ползва услуга и друг е ГОТОВ да му я предлага защо други да се намесват в това? Дай да забраним приятеля ми да дойде да ми помогне в боядисването на апартамента? Или да плати данък за това?
Остап Бендер: Спасяването на давещите се е дело на самите давещи се.
Стендал: Овчарят винаги се стреми да убеди овцете, че неговите и техните интереси съвпадат.

Аватар
teou
Site Admin
Мнения: 2971
Регистриран на: 23 Ное 2012 19:57
Местоположение: Dreieich - Dreieichenhein (Hessen) / София / Синеморец
Обратна връзка:

Re: Размисли и страсти за автомобили

Мнение от teou »

От скандинавците, установили че Хонда ЦРВ всъщност е само с предно предаване ;)

Новото Mondeo е по-тежко и опасно

с разхода свикнахм ед ани лъжат, но сега и с товароносимостта ли?

Аватар
teou
Site Admin
Мнения: 2971
Регистриран на: 23 Ное 2012 19:57
Местоположение: Dreieich - Dreieichenhein (Hessen) / София / Синеморец
Обратна връзка:

Re: Размисли и страсти за автомобили

Мнение от teou »

Още една тема с впечатления за Uber
Изглежда цената не е съвсем фиксирана, а в пикови моменти се умножава по някакъв коефициент.

И едно видеоревю


Аватар
teou
Site Admin
Мнения: 2971
Регистриран на: 23 Ное 2012 19:57
Местоположение: Dreieich - Dreieichenhein (Hessen) / София / Синеморец
Обратна връзка:

Re: Размисли и страсти за автомобили

Мнение от teou »

А я вижте тука какво такси са направили... е тва е идеално за абитуреинтски бал :)



fred
Глобален модератор
Мнения: 1431
Регистриран на: 27 Дек 2012 21:56

Re: Размисли и страсти за автомобили

Мнение от fred »

Когато това стане с автономните коли като конкурент на такситата горко на бакшишите, остават безработни. Отначало ще са скъпички но технологиите доказаха, че могат стремително да свалят цените. И не само такситата, притежаването на собствена кола доста се обезсмисля, по-удобно и евтино ще е да я поръчаш под наем, сама пристига, свършваш си работата, сама се връща.

Въобще очертава се революция. Селското стопанство с монотонната му и лесна автоматизация дейност на трактори, комбайни и т.н. ще е прекрасна област за използване. Щом се оправят в условията на големият град на полето тези автономни устройства ще се чувстват като на курорт.
Остап Бендер: Спасяването на давещите се е дело на самите давещи се.
Стендал: Овчарят винаги се стреми да убеди овцете, че неговите и техните интереси съвпадат.

fred
Глобален модератор
Мнения: 1431
Регистриран на: 27 Дек 2012 21:56

Re: Размисли и страсти за автомобили

Мнение от fred »

Революция в електромобилите или...? Все пак не сме 1 април.

Електромобилът Quant F с поточни акумулатори: 800 километра пробег и 1090 конски сили
За гориво се използват йонни течности, за които производителят не дава информация, но уточнява, че те не горят, не са токсични, а техният основен компонент е солената вода. Течностите се намират в два резервоара - в единия "положителна", а в другия - "отрицателна". Работата на двигателя се осъществява чрез тяхното смесване в специална камера, в която се използват мембрани за обмен на йони, генериращи електрически ток. Според производителя, поточните акумулатори имат пет пъти по-голям капаците от литий-йонните при еднаква маса.

Общият обем на йонните течности при този модел е 500 литра. Блокът от суперкондензатори получава от "генератора" ток със сила до 50 A, като към електромотора електрическото напрежение се подава чрез буферна система.


И малко допълнителна информация:

Flow battery от Уикипедия.
nanoFlowcell
Възможности
Media Center
Автомобила
Снимки

Изображение


Техническа характеристика:
TECHNICAL DATA
DRIVE TRAIN

all-wheel drive via 4 three-phase induction motors,
torque vectoring for optimal drive torque distribution
peak power: 680 KW (925 PS); 170 KW (231.2 PS) x 4
operating power: 480 KW (653 PS); 120 KW (163.2 PS) x 4
peak-torque per wheel: 2,900 NM x 4
nanoFlowcell®

nominal voltage: 600 V
nominal current: 50 A
tank capacity: 2 x 200 L
PERFORMANCE

0 - 100 KM/H: 2.8 S
top speed: 380 + KM/H
range: projected 400 to 600 KM
energy consumption: 20 KWH/100 KM
DIMENSION AND WEIGHT

kerb weight with full tanks: 2,300 KG
wheelbase: 3,198 MM
WHEEL AND TiRES

front: 245 x 30 R22"
rear: 285 x 30-22"
rolling resistance optimised
width: 2,019 MM
length: 5,257 MM
height: 1,357 MM
BODY

door system: two double wing-safety-doors
door openings: 865 MM x 2,068 MM
side window: 400 MM x 1,830 MM
body type: monocoque
seats: four, front and rear adjustable
Остап Бендер: Спасяването на давещите се е дело на самите давещи се.
Стендал: Овчарят винаги се стреми да убеди овцете, че неговите и техните интереси съвпадат.

Аватар
teou
Site Admin
Мнения: 2971
Регистриран на: 23 Ное 2012 19:57
Местоположение: Dreieich - Dreieichenhein (Hessen) / София / Синеморец
Обратна връзка:

Re: Размисли и страсти за автомобили

Мнение от teou »

То хубаво на теория, ама колко ток или (вредни) химикали или нефт отива за производството на тия йонни течности, не става ясно. Иначе то сравнително разумен преносител на ток отдавна е измислен - водорода. (Литиевите батерии при сегашното им ниво на развитие просто не са достатъчно ефективни, общо взето).
Само дето някой трябва да плати масрафа - да се дадат едни стотици милиарди за строеж на зарядни станции и да се намери и източник за производството на тока. И след като ще се отказваме от фосилите, а възобновяемите източници са до никъде, както и термоядрения синтез, остава добрия стар Уран, който не че няма да се изчерпа, ама поне има още време до този момент.

fred
Глобален модератор
Мнения: 1431
Регистриран на: 27 Дек 2012 21:56

Re: Размисли и страсти за автомобили

Мнение от fred »

Всъщност в техниката това отдавна е измислено и се нарича КПД /коефициент на полезно действие/. Т.е. взема се сумарното количество енергия за производството на 1 квт от тези "течни клетки" и се сравнява с отдаденото. Същото и за останалите източници и се сравнява. По същата методика и за замърсяването и другите странични ефекти. Засега доста упорито се пазят от такъв глобален подход, всеки се е втренчил в неговата пазарна ниша. От това което ми се е мярнало като замърсяване на околната среда поне за електролита е нулево понеже е солена вода. Основният проблем е в мебраните, засега са много скъпи но технологиите многократно са доказвали, че могат да поевтиняват с безумни темпове, само пазар да има. А такъв има и както правилно се отбелязва въпросът е някой откачен да се изръси с доста милиарди за да му даде старта.

Иначе аз като стар електротехник и електрончик /техникум по ел.автоматика/ съм привърженик на електромобилите поради максимално опростената кинематична схема: ел.двигател -> колело. Отделно прекрасните възможности за автоматично управление и компютъризация. Поради тази причина мисля, че бъдещето е тъкмо в електромобилите като принцип на действие и остава въпросът за източникът на енергия.

Като им гледам напреженията и теглото ми се струва, че това би намерило добро приложение и като домашен акумулатор за слънчевите батерии. И отново опираме до въпросът за цената която е в пряка зависимост от серийността.
Остап Бендер: Спасяването на давещите се е дело на самите давещи се.
Стендал: Овчарят винаги се стреми да убеди овцете, че неговите и техните интереси съвпадат.

Аватар
teou
Site Admin
Мнения: 2971
Регистриран на: 23 Ное 2012 19:57
Местоположение: Dreieich - Dreieichenhein (Hessen) / София / Синеморец
Обратна връзка:

Re: Размисли и страсти за автомобили

Мнение от teou »

Точно така седят нещата и тънката хватка (която не се казва естествено) е, че имаме КПД на няколко места по веригата. Ако гледаме само крайното звено, електромобила - всичко е супер, високо КПД, екология и т.н. Въпроса е, че тоя ток трябва да дойде от някъде. И ако го правим в тецове от въглища, както се случва на доста места по света (само след няколко години в БГ ще затворят и последните блокове на АЕЦ и оставаме на въглища, газ, и пренебрежимо малко вец и слънчево-вятърни простотии), то картинката като КПД и отпадъци става грозна.

Аватар
teou
Site Admin
Мнения: 2971
Регистриран на: 23 Ное 2012 19:57
Местоположение: Dreieich - Dreieichenhein (Hessen) / София / Синеморец
Обратна връзка:

Re: Размисли и страсти за автомобили

Мнение от teou »

Зареждане на Тесла чрез теглене... но комент :) Интересно дали за целта могат да бъдат използвани кончета, магаренца и други животинки, популярни по нашите географски ширини :) Това би превърнало Тесла-та в най-скъпата каручка на света :)


Аватар
ninja
Мнения: 6
Регистриран на: 25 Фев 2015 12:24
Местоположение: София/Перник/Ботевград
Обратна връзка:

Re: Размисли и страсти за автомобили

Мнение от ninja »

Специално за teou ;)

Вече съм на две години и два месеца и няма никакви проблеми. :D


Изображение

Аватар
teou
Site Admin
Мнения: 2971
Регистриран на: 23 Ное 2012 19:57
Местоположение: Dreieich - Dreieichenhein (Hessen) / София / Синеморец
Обратна връзка:

Re: Размисли и страсти за автомобили

Мнение от teou »

Напоследък се замислям и за новата Корса Е. След обновяването е доста по-съвременен и атрактивен автомобил, отколкото беше. Предишното поколение не беше много по-различно от Сандерото, сегашното обаче е с благинки като 1л 115 коня мотор (подобен на ТЦЕ на Рено, но 25 коня и 40нм отгоре), разни неща като познаване на пътни знаци, самопаркиране, асистент за мъртва зона, завиващи би ксенон фарове, носач за велосипеди сгънат под багажника, а от средата на 2015 влиза и онстар технологията и ще има и вифи в колата (в съчетание със Спотифай или подобно на новата им мултимедия ще има безгранично онлайн музика).

Но както казах въпроса ще е финансов - ще го преценявам тепърва. Разликата между двете коли в цената е към 10 000 евро или към 200 евро на месец, не е пренебрежимо.

Аватар
teou
Site Admin
Мнения: 2971
Регистриран на: 23 Ное 2012 19:57
Местоположение: Dreieich - Dreieichenhein (Hessen) / София / Синеморец
Обратна връзка:

Re: Размисли и страсти за автомобили

Мнение от teou »

Audi пусна първата партида изкуствена нафта - http://fakti.bg/technozone/140053-audi- ... vena-nafta

Поредната екологична тъпня. Правят от ток водород - дотук добре. За какъв дявол обаче от водорода правят въглеводороди? Единственото логично обяснение е за да е съвместим със сегашните дизели с вътрешно горене. А нямаше ли да е по-лесно просто да направят един водороден двигател, като другите производители? Все едно сегашните модели след 20 години някой въобще ще ги помни, че да иска още да ги кара... освен в БГ разбира се, тук 20-годишните коли са винаги на мода.

retro
Старши потребител
Мнения: 391
Регистриран на: 27 Дек 2012 21:58
Местоположение: гр. Варна

Re: Размисли и страсти за автомобили

Мнение от retro »

teou написа:То хубаво на теория, ама колко ток или (вредни) химикали или нефт отива за производството на тия йонни течности, не става ясно. Иначе то сравнително разумен преносител на ток отдавна е измислен - водорода. (Литиевите батерии при сегашното им ниво на развитие просто не са достатъчно ефективни, общо взето).
Само дето някой трябва да плати масрафа - да се дадат едни стотици милиарди за строеж на зарядни станции и да се намери и източник за производството на тока. И след като ще се отказваме от фосилите, а възобновяемите източници са до никъде, както и термоядрения синтез, остава добрия стар Уран, който не че няма да се изчерпа, ама поне има още време до този момент.
Урана е масово застъпен поради редица прични, но далеч не е без алтернатива. Потърси инфо за ториевите реактори.

Публикувай отговор