Водещите китайски производители демонстрират най-добри резултати. В частност, пазарните дялове на Lenovo, Huawei и Xiaomi достигат съответно 7,5%, 5,2% и 4%, в сравнение с 4,3%, 4% и 3,2% през четвъртото тримесечие на 2013.
Lenovo-Motorola вече заема трето място на световния пазар, Huawei е на четвърто, а Xiaomi държи седма позиция. Между тях се вместват LG на пето място и Sony на шесто. В Топ 10 попадат още китайските Coolpad, ZTE и Gionee.
Прави впечатление липсата на hTC в тази класация. До съвсем скоро очаквах да бъдат закупени от Леново, но с развитието на проектите за модулни устройства не съм чак такъв оптимист. ZTE също показват по-слаби резултати и не са на очаквано от мен място. Но това е разбираемо. Малко атрактивни устройства и като че ли липсата на ясна визия.
fred написа:Моят опит показва, че опитите нещо което работи добре да почне да се пипа уж за да се направи още по-добре накрая завършват плачевно. Така че не бързай с усмивките.
ЗТЕ и мен ме изненадват неприятно, но може би просто не са дали чак такъв приоритет на мобилния си бизнес и са решили засега да отстъпят там и да се съсредоточат в останаллите неща, в които са добри и на вътрешния пазар.
Отсега мога да ти кажа и догодина как ще изглежда графиката: Епъл пропада стремително, защото тази компания още на ниво концепция е направена така, че да може да отбележи ръст само на щатския пазар. Дори пуска им на китайския пазар да даде временен пик и да ги стабилизира, нямат никакъв шанс в световен мащаб и в дългосрочен план. Просто Фордове с цени на Бентли не са масов тип стока.
За Самсунг нищо не мога да кажа. По-точно: ръст ще има, но като относителен дял и процент може и да се позабавят. Достигнали са вече доминиращо положение, а новите играчи напират - нормално е да подядат първо от техния дял, независимо от това колко добри продукти правят Самсунг.
Шаоми - като процент ще има стремителен ръст, като брой - не чак такъв, че да уплаши големите.
Хуавей ще има някакъв ръст, макар и малко по-малък, след като по политически причини се отказаха от щатския пазар. Ще пуснат доста модели тази година и то във високия клас с идея да продават в Зап.Европа, придружено с мощна рекламна кампания (в БГ например, въпреки че официално само 1 оператор продава само 1-2 модела и големината на пазара ни е смешна, имаме билборд на цяла сграда големина на пъпа на София на Попа). Така че тази стратегия ще им се отплати.
Леново... за щатския пазар не знам - ще има период на стиковане с Моторола, така че може би първата година там ръст няма да има. В останалия свят обаче ще мачкат безапелационно и гарантирано ще минат 10% пазарен дял, въпроса е точно с колко. Чувствам се длъжен да напомня, че сегашният им пазарен дял се дължи само на местният китайски и на руския пазар!! Те все още не продават в западния свят. Това ще се случи през тази година и ще ги изстреля главоломно. Ако не в близката една година, то до две години, когато вече и Мото подразделението ще си стъпи на краката и марката ще е разпознаваема и на запад, ще имат поне 13-14 процента пазарен дял, отдавна ще са задминали Епъл (които вероятно ще са около 10% по това време) и ще се целят в Самсунг, които вероятно ще са около 30%.
Аз не бих отписал толкова бързо Ябълките. Наскоро излезе информация с най-скъпите технологични брандове и техните приходи. Далеч над Hp, CIsco и останалите са. Да, нямат иновативни и желани продукти, но имат невероятно голяма фенска маса в САЩ и дурги развити страни като Япония и някои от ЕС. Може спокойно да си се фокусират над Лаптопите, Десктопите и телевизионните услуги и след време да се напаснат по пазарните реалности на смартфон сегмента. Аз също очаквам известен спад на АйФоня, но той няма да е в близката година/две. Без да претендирам или залагам на това, разбира се.
Hiomi наистина ли се чете Шиоми? Те ме изненадват леко с позицията си, явно са си научили урока.
Уауей пък нещо нямат интересни устройства в средния сегмент и не ме интересуват като че ли.
Леново са абсолютният фаворит и с лъвски апетити. Залагам на 12-13 % пазарен дял догодина.
Сериозен спад при Самсунг заради невероятно дебилния дизайн и заради разочарованието, което донасят флагманите им. С5 греее яко. Високите цени ще им изядат главата. Очаквам Ябълката да си запази позициите до известна степен, а другите компании да натиснат точно Самсунг.
Това и модулните у-ва да се наложат, за разлика от дебилните часовници.
fred написа:Моят опит показва, че опитите нещо което работи добре да почне да се пипа уж за да се направи още по-добре накрая завършват плачевно. Така че не бързай с усмивките.
И тук се чува към средата + че рекламата е веселичка.
fred написа:Моят опит показва, че опитите нещо което работи добре да почне да се пипа уж за да се направи още по-добре накрая завършват плачевно. Така че не бързай с усмивките.
NYT suggests Xiaomi is pronounced “SHAO-mee” — it isn’t; “SHIAO-mee” would be closer
От един сайт.... абе все тая как се произнася, важното е телефоните да са читави. А на български и без това ще му измислим някакво побългарено име, както например на Huawei често му викаме Хуйвей
Ето новина за едно доста прилично устройство около 225 долара. Лошото за тях е, че в класа доминират Леново и Шиаоми ( ), Уауей пък надали ще искат да отстъпят позиции. А и традиционо лошата камера при ZTE може да изиграе наистина лоша шега на апарата.
fred написа:Моят опит показва, че опитите нещо което работи добре да почне да се пипа уж за да се направи още по-добре накрая завършват плачевно. Така че не бързай с усмивките.
Xiaomi will begin sales in large developing markets such as India, Brazil, Russia, and Mexico. The rest of the list of countries includes Malaysia, Philippines, Indonesia, Thailand, Vietnam, and Turkey.
fred написа:Моят опит показва, че опитите нещо което работи добре да почне да се пипа уж за да се направи още по-добре накрая завършват плачевно. Така че не бързай с усмивките.
Растат хората, то се очакваше. Само дано не си повярват прекалено
Иначе за камерата на ЗТЕ - зависи. Ако е същата като в моя 150 доларов телефон (масовата китайска 8м камера) в апарат за 230 няма да е гот.
fred написа:Моят опит показва, че опитите нещо което работи добре да почне да се пипа уж за да се направи още по-добре накрая завършват плачевно. Така че не бързай с усмивките.