Моят червенушко: Tео си купи Hyundai i30 3rd. Gen. (PDE) 1.4 MPI

Общи разговори, шеги, закачки, скандали и каквото друго ви хрумне
Потребителски аватар
teou
Site Admin
Мнения: 2933
Регистриран на: 23 ное 2012 19:57
Местоположение: Dreieich - Dreieichenhein (Hessen) / София / Синеморец
Контакти:

Моят червенушко: Tео си купи Hyundai i30 3rd. Gen. (PDE) 1.4 MPI

Мнение от teou » 09 мар 2018 20:11

Да докладвам / да се похваля, че след дълго умуване, избиране и четене най-накрая поръчах нова кола - Hyundai i30 1.4 MPI select+Funktionspaket, Engine Red неметалик според немската листа на оборудване. Според компютъра на дилъра чехите вече сглобяват "корейко", трябва да дойде някъде през април или най-късно около рождения ден в началото на май.

Ще изглежда точно като на тази снимка (снимката е от нета, но е същото ниво на оборудване и цвят):

i30pic.jpg
i30pic.jpg (74.15 KиБ) Видяна 1021 пъти
Малко за процеса на избора: първо реших какъв тип и размер ще е (голфоподобен хечбек). После взех решение за поколението. Реших, че въпреки отстъпките от над 30 % за чистене на складови бройки от стар модел преди пускането на новия, ще търся кола дизайнната от последните години, тук отпадна например Сеат Леон, макар цените да бяха много благи. (Нашите например този фактор не ги бъркаше и взеха от последните произведени в края на 2016 Мериви, модел излязъл на пазара 2009та). След това определих долу-горе бюджет и реших, че няма да взимам кредит за кола и съответно ще го раздам по-скромно (тук отпаднаха разни неща като А класа, Бумер 1ца, и самия Голф). Тежката драма беше да реша какви екстри искам да е или по-точно дали нещо си за още 1000 евро наистина ми трябва. След това тръгнах по конфигураторите да сравнявам ЕДНАКВО конфигурирани според моя списък коли на различни марки, доколкото е възможно.

От останалите 5-6 модела няколко не ми харесаха по чисто естетически причини заради интериор и ергономия, доколкото седнах в тях в автосалоните (Форд, Пежо, Рено). Като цяло на финала останаха Опел Астра и Хюндай и30. При еднаква конфигурация на екстри, с турбомиксер 100 коня, 5 ск кутия и удължена гаранция на 5 години Астрата стъпваше към 1700 Е отгоре на аналогично и 30 с атмосферен 100 кс астматик и 6ск кутия (няколко месеца по-късно мога да кажа, че е все тая, предавателните числа са много близки, където 5та там и 6та, разлика би се усетила само при ускорение над 130+ км/ч НО с доста по-силен мотор).
Въпреки това сигурно съм изчел и изгледал по 100 видоеревюта и на двата модела, най-вече за да се уверя, че като спестя 2 бона няма да се прецакам и да взема значително по-лоша кола, все пак астрата е кола на годината, туй онуй, хвалят и управлението много. Само че какво спортно управление със 100 коня мотор, за планинско изкачване нямаше да се ползва колата...така че тук точката всъщност беше за Хюндая с по-комфортното си, но все пак стегнато окачване (комфортно по немските стандарти и в сравнение с опела ...това ако го сложите на 17ки джанти и по българските дупки ще ви изпадат пломбите).

Не на последно място хвърлих едно око и на обявените сервизни акции. Това между другото би било полезно и за хората купуващи стара кола. В Германия големите акции с висок риск са публично достояние на сайта на тяхната авто агенция.
Разбира се това е нож с две остриета... това че няма акции може да означава не че колата е здрава, а че дефектите просто не са открити.
https://www.adac.de/infotestrat/reparat ... rueckrufe/
https://www.kba-online.de/gpsg/jsp/gpsgStart.jsp

И чак тогава правих тестдрайв и поръчах. Според дилъра това му била най-бързо продадената кола. А всъщност аз си бях направил 6 месеца проучване...


-----------

Мисля (ако не ме домързи) да попълвам и профил за разходите в Spritmonitor - https://www.spritmonitor.de/en/detail/912727.html

Също така в темата ще пускам и инфо какви аксесоари за колата ще си купувам. Първите два вече са купени, защото се налага.

Първото е нова стойка за телефона. Колата ще е без навигация, по финансови причини :D , а пък и в крайна сметка съм доста доволен от навигацията на телефона. За сметка на това някой си дизайнер в Хюндай се е поддал на тренда, започнат от Мерцедес и Ауди "я да залепим един таблет над арматурното табло" и така в средата на стъклото имам огромно радио вместо навигация :) Това прави залепянето на досегашната ми стойка доста неудобно и наложи търсенето на други решения. Спрях се на това:
https://brodit.com/product.html?id=8553 ... &year=2018 (на снимката се вижда какво имам предвид)
https://brodit.com/product.html?id=7110 ... el=Pixel+2


Второто нещо произтича от факта, че в момента разполагам с паркомясто в една изгъзица, наречена дуплексен гараж, при която колите се редят една над друга с един подемник.

Изображение

Съответно имам на разположение височина на "гаража" от 157 см, което е около 11 см повече от височината на самата кола без антена....респективно фабричната антенна пръчка трябва да бъде разкарана. Аз и без това рядко карам извън населени места, а за в града и без антена става. На първо време ще я заменя с това, а по-късно може да сложа акулова перка.

п.с. Ето реална снимка
i30garage.jpg
i30garage.jpg (88.25 KиБ) Видяна 351 пъти


Третият аксесоар, който си купих, са едни лепенки от този сайт - https://res-qr.de/rk2/
На сайта се вижда за какво става въпрос, но все пак да обясня с две думи - лепят се qr кодове по-колата, които са хиперлинк към схемата са подсилените и рискови места на колата - в моя случай това - така че човек ако се пречука и се смачка някъде, недай Боже, пожарникарите да са улеснени и по-лесно и безопасно да режат купето.

Това нещо за момента е малко експериментално и все още незадължително в Германия, но вече има някаква начална стандартизация. Набира сила не толкова заради старите коли - там все едно с хидравличната ножица я режеш, колкото заради хибридите. Там никой не иска да реже нито литиевата батерия която може да гръмне, нито кабела от батерията до електромотора, по който тече 360 волта ток и съответно може да опържи и затиснатия и пожарникарите. И затова е важно да се знае къде в конкретния модел минава този кабел.

retro
Старши потребител
Мнения: 373
Регистриран на: 27 дек 2012 21:58
Местоположение: гр. Варна

Re: Моят червенушко: Tео си поръча Hyundai i30 3rd. Gen. (PDE) 1.4 MPI

Мнение от retro » 15 мар 2018 16:36

Честито :) Ако не е тайна как се справя ценово с конкуренцята на Дачията и нашите Great Wall, които обаче дочувам, че вече били със затихващи функции ? Все пак се надявам да прокопсат. За мен обаче остава въпроса защо продължават да се продават бензинови двигатели без директно впръскване при положение, че технологията е налична от доста време. Предполагам колата е на лизинг ? Какво е оскъпването сравнено с България ?

Потребителски аватар
teou
Site Admin
Мнения: 2933
Регистриран на: 23 ное 2012 19:57
Местоположение: Dreieich - Dreieichenhein (Hessen) / София / Синеморец
Контакти:

Re: Моят червенушко: Tео си поръча Hyundai i30 3rd. Gen. (PDE) 1.4 MPI

Мнение от teou » 16 мар 2018 12:09

Мерси. Ами според мен добре се справя с конкуренцията. Грейт уол към днешна дата не бих взел, заради неяснотите с поддръжката. Навремето ни бяха дали Рено да правим и се оакахме, сега готови коли (нали не си мисли някой, че нещо е сглобявано тука... най-много да са боядисвали нашите) ни дадоха да пласираме само и пак какво стана с тая политика и корупция и пак няма БГ автомобилостроене...

Та една "наточена" (в смисъл с климатик, парктроник и мултимедия) Дачия е към 12 000 евро и там на практика няма отстъпка. Хюндайчето, по-постно уж (пак клима, парктроник, темпомат, подлакътник, само без нави) по ценова листа е 19000, само че има отстъпки и идва под 15 000 (с регистрация и такси ще платя 15 900, както съм писал и в Спритмонитор профила линкнат по-горе, но те същите разходи са и за Дачия). Аз реших, че си струва тия 3000 разлика. Доооста по-съвременен автомобил е и по-изпипан и откъм сигурност и откъм поведение. В крайна сметка платформата на Хюндая е от 2017, а Дачиите са минус едно поколение на Рено, т.е. отдолу се крие Клио от 2000-2005та, има разлика.

Ще се самоцитирам и от друг форум:
По-назад в темата се разискваше въпроса доколко има разлика в цените и отстъпките, т.е. дали има смисъл да се взима кола от БГ че уж да е по-евтино. Може и в някои случаи да има смисъл, в този случай обаче цените в Германия и в БГ са абсолютно еднакви, при сравнение на екстрите и отстъпките.

Германката е с оборудване, отговарящо на БГ Бизнес ниво + още някои неща, т.е. в БГ би била около 33-34 000 лева. В БГ по правило отстъпките са малки, особено за по-нови модели. Нашите за Меривата, преди да я свалят от производство, т.е. за стар модел, изкрънкаха 10% пряко сили. Т.е. и30 в БГ щеше да е към 30 000 лв.

В ДЕ по ценова листа е 18900 Е. Отстъпката ми е 21% и в крайна сметка без разните такси стъпи на 14 850, с таксите на 15 800 евро.
Оскъпяването на финансирането не е голямо, те го пишат 1.5% на година но реално формулата е с натрупване и е поне 4-5% на година, демек за 5 години едни 20% отгоре си платил, точно както и в БГ. То банките и застрахователите в ЕС общо взето навсякъде еднакви магарии правят, максимално позволените от ЕС законите тарикатлъци.

Аз обаче бях в дилема, дали сега да взема по-постно ниво на оборудване, или да събирам пари още 1-2 години, или да взема от банка. Честно казано като видях на нашите "базовата" Мерива (тук не говорим за най-най опощените дето са за фирми и нямат климатик и ел стъкла) си промених мнението и реших че това ме задоволява. Радио с блутуут за тел и гмапс, подлакътник, темпомат, климатик, сензор за дълги светлини, заден парктроник...лумбална опора, какво ми трябва повече. Сега че темпомата не е адаптивен, че седалката не е електрическа и не се охлажда, че няма камера за заден ход, че огледалата не се прибират автоматично... реших, че както съм живял досега без тия неща така и занапред мога, а спестените 5000 евро ще ги изям и изпия или ще си купя нещо друго. И вместо да чакам и да се занимавам с банки реших сега да взема кеш, ама да е по-скромничко.



Зашо продават многоточков инжекцион с индиректно....ами това е по-старото поколение двигател и се слага на базовите модели само, че да е по-евтинко, предполагам в следващото поколение ще ги спрат вече тия двигатели. Аз бях щастлив, че все още я има тая възможност. 900 кубиковите 3 цилиндрови турбинчета не винаги са по-удачни. По-висок въртящ момент, на по-висока начална цена. На магистрала невинаги по-бързи, също невинаги по-икономични, за сметка на това с по-кратък живот, особено ако се ползват на къси разстояния както при мен, и по-скъпа поддръжка.

Има още един момент, свързан с Германия. В центровете на големите градове ще въвеждат нова еко зона. Тя ще е проблемна за старите дизели, но и за всички бензини с директно впръскване без филтър за твърди частици. А за момента такива филтри за бензинови двигатели слага май само Пежо
на някои мотори. Официално не е приет още закона, но трябва от август 2018 да станат задължителни филтрите за автопроизводителите (както са задължителни сензорите в гумите). Т.е. който се купи директно впръскване сега преди септември, може да издуха супата.
С избора на старото 1.4 атмосферно моторче избягвам този проблем. Заради променливите еко изисквания изведнъж стария мотор стана по-еко от новия...

Иначе ето в тази връзка, някакъв поляк е правил клипче как върви колата н амагистрала: 3500 оборота, 120-130 км/ч, с климатик, разход 6-7. На мен ми изглежда добре и ме задоволява. При мен вътрешното оборудване ще е по-богато, но като двигател ще е точно това 1.4 без турбо. От 1:30 мин. показва разхода.

https://www.youtube.com/watch?v=0oPRrF8v1Pc

retro
Старши потребител
Мнения: 373
Регистриран на: 27 дек 2012 21:58
Местоположение: гр. Варна

Re: Моят червенушко: Tео си поръча Hyundai i30 3rd. Gen. (PDE) 1.4 MPI

Мнение от retro » 16 мар 2018 15:32

Това е странно. Уж по-нов двигател по-ефективен а пък излиза, че не е по-еко от стария. Отстъпката от цената някава държавна субсидия ли е ?

Потребителски аватар
teou
Site Admin
Мнения: 2933
Регистриран на: 23 ное 2012 19:57
Местоположение: Dreieich - Dreieichenhein (Hessen) / София / Синеморец
Контакти:

Re: Моят червенушко: Tео си поръча Hyundai i30 3rd. Gen. (PDE) 1.4 MPI

Мнение от teou » 16 мар 2018 21:15

Отстъпката си е нормалната търговска отбивка като идеш да се пазариш. Общо взето за кола в Германия тръгва от минимум 10 % за супер нов модел и стига до 25-30% за изчистване на складовете на предходния модел. Типично е 15-20% в този смисъл аз бях доволен на 21%. Затова новите коли в БГ изглеждат евтини, но всъщност са на същите цени: обявяват се вече намалени цени и за леко по-ниско оборудване. Иначе ако наистина беше по-евтино щях да я взема от БГ колата. Но не е.

Ето тука един сайт за ориентир: http://www.rabatt-auto.de/de/Deutsche-Neuwagen.htm

Като това са най-високите възможни отстъпки, някой дилър някъде си чисти складове и трябва да пропътуваш страната, за да си вземеш колата.

Примерно аз се ориентирах онлайн за максимума, след това поисках оферти от 4 дилъра за 1 и също: една патка ми обяви 17 К. Този от който сега купих за същото 16 к по мейла, като отидох на място на колата табелка промоция 15 К и така, кой как те прекара, но в установените рамки които те си ги знаят. Просто трябва да се познава системата.




За двигателите е проста работата: законите на физиката важат за всички, и после идват политическите закони. Няма как и туй в онуй и душата в рая, горенето си е горене, ако едно нещо гори по-ефективно, друго гори по-неефективно. Години наред се говореше за икономии на гориво, появиха се простотии като старт стоп системата и датчиците за налягане в гумите, при които икономиите от гориво се неутралицират от оскъпяването от датчиците, акумулатора и съединителя примерно.
В доста държави данъка е вързан към емисиите на въглероден двуокис (данъка в Германия ще ми е 62 евро между другото, сега за старата кола плащам 100). Така се появи даунсайзинга, еднолитровите турбомоторчета и директното впръскване: икономия на гориво и ниски емисии на двуокис, поне при формалните тестове. Обаче компенсаторно при тия мотори се получават повече частици, т.е. сажди. Което изведнъж стана важно след дизелгейт. И така се оказа, че моторите от едно време с индиректно впръскване хвърлят повече двуокис, обаче 10 пъти по-малко сажди в атмосферата.

Ето какъв е проекта за новите еко зони в Германия, който ще го приемат вероятно до края на годината:
https://www.blaue-plakette.de/de/info-b ... kette.html
Benzin-PKW ohne Direkteinspritzung der EURO-Klassen 3-6
Benzin-PKW mit Direkteinspritzung Euro 6c und 6d-TEMP.
Benzin-PKW mit Direkteinspritzung Euro 3-6b, sofern ein Otto-Partikelfilter vorhanden oder nachgerüstet ist.
Diesel-PKW und Diesel- LKW Nutzfahrzeuge der EURO-Klasse 6d-TEMP.
Elektro-Fahrzeuge ohne Verbrennungsmotor.
CNG/LPG-Fahrzeuge als PKW, LKW und Busse der EURO-Klassen 3-6.
Мисля няма нужда да превеждам, бензин евро 3 и нагоре индиректно впърскване или ако е с директно трябва да е евро 6с или да има филтър за твърди частици за да получи заветната ековинетка. (Моята кола е 6Б, но не е директно впръскване). И разбира се електричките и природната газ... не че в електричките има нещо екологично, като знаем как се добива лития и как тока се прави от въглища...

retro
Старши потребител
Мнения: 373
Регистриран на: 27 дек 2012 21:58
Местоположение: гр. Варна

Re: Моят червенушко: Tео си поръча Hyundai i30 3rd. Gen. (PDE) 1.4 MPI

Мнение от retro » 22 мар 2018 16:18

Интересно видео обясняващо защо при двигателите с директно впръскване се натрупват сажди https://www.youtube.com/watch?v=hVpIglgE0pk и съответно ни трябва филтър за тях.

Потребителски аватар
teou
Site Admin
Мнения: 2933
Регистриран на: 23 ное 2012 19:57
Местоположение: Dreieich - Dreieichenhein (Hessen) / София / Синеморец
Контакти:

Re: Моят червенушко: Tео си поръча Hyundai i30 3rd. Gen. (PDE) 1.4 MPI

Мнение от teou » 25 мар 2018 23:13

Някои други идеи за "тунинг":
- евентуално смяна на крушките с Nightbreaker или подобни по-силни, но с по-къс живот.
- Nigrin Hartwachs вакса, но ще почакам с търкането известно време, да не надера лака докато е съвсем пресен, както и някакъв шампоан и нещо за поддръжка на пластмасите вътре и силикон за уплътненията
- някакви гумени или най-добре двулицеви постелки, че зимата с плюш не става, макар че дилъра ще сложи някакви, но поне за багажника трябва да купя
- нови обувки, алу джанти, секретни болтове и май ще са всесезонни гуми Cross Climate
- алтернативно зимни гуми на стоманени джанти с датчици, евентуално крик с гумена подложка и ключ с въртящ момент да си ги сменям сам, а и някакви калъфи
- защитно фолио за прага на багажника и под дръжките на вратите, не че много возя жени с маникюр ама все пак
- евентуално калобрани, ако пръска много по вратите и задната броня...в днешно време новите коли нали са без калобрани да не загрозява естетиката, много е тъпо
- евентуално отстрани защитни лайсни на вратите. Дебели гуми като на пежото за съжаление май ще грознеят и ще се въздържа, но отстрани едни тънки прозрачни силиконови няколко сантиметрови лайснички има в Амазон, поне аз да не надера някой, че надирането по паркинги си е скъпо удоволствие в Германия
- Gpstracker?
- защитно платно срещу слънце, отопление на седалките - под въпрос, защото климата тук е мек
- въже за теглене, кабели за палене (за някой друг по-скоро, че аз ще съм с 5 години пътна помощ), пожарогасител/жилетка/триъгълник и аптечка, макар че дилъра трябва да се погрижи за това
- чудя се дали ми трябва защита от гризачи...опита от София показва, че този проблем дори в големите градове го има...от друга страна тук съм с гараж...
- евентуално някаква масажираща седалка - това го тествах у един приятел и е много яко
- Unterbodenschutz (битумен спрей за защита от корозия)?
- някаква дъска или пластмаса за багажника, че кората е тънка и ако се сложи нещо тежко ще се продъни
- dab+ портативно радио или сд плеър за aux
- Sonnenschutz https://m.ebay.de/itm/Sonnenschutz-Blen ... SwdWBZbx5q

Потребителски аватар
teou
Site Admin
Мнения: 2933
Регистриран на: 23 ное 2012 19:57
Местоположение: Dreieich - Dreieichenhein (Hessen) / София / Синеморец
Контакти:

Re: Моят червенушко: Tео си поръча Hyundai i30 3rd. Gen. (PDE) 1.4 MPI

Мнение от teou » 07 апр 2018 23:50

Днес получих gps tracker-a, засега само вкъщи го тествах, но оправдава очакванията. Чипа е доооста по-чувствителен от на телефон, макар и на закрито понякога да дава 10-20 метра отклонение. Взех един от вариантите оттук - https://www.amazon.de/TKSTAR-Wasserdich ... 0714JVV5F/
Тези TKSTAR са заляли пазара с всякакви форми и размери тракери, изглежда има 1 платка отпечатвана в стотици хиляди бройки вече само варират дали и каква батерия да има, дали да е с sos бутон и подобни, чат пак ги брандират и с други етикети, но като цяло си е същото. (В последствие се оказа, че има дребни разлики в поддържаните команди между моделите).

Първият и най-важен въпрос при избора беше дали да е на батерия или да взима ток директно от колата. Не ми се чоплеше по нова кола в гаранция, така че избрах варианта с батерия, би трябвало да иска зареждане веднъж на тримесечие. Освен това варианта с батерия дава повече взможности за скриване в колата. Аргумента против батерия е един - лятото колата се нагрява и един литиево йонен акумулатор е потенциална бомба. Но колата ще се кара предимно в Германия, а тук слънцето и лятото са малко условни ... абе не е като на черноморието дето като паркираш на плажа после вътре е 50 градуса. Освен това тракера е скрит и съответно на сянка. Не знам, ще видя лятото как ще е, но по спомени от миналата година имаше сигурно 3-4 дена, в които температурата беше над 25 градуса и без никакви облаци, така че за Германия мисля ще съм ок и с варианта на батерия.

Второто важно нещо бяха настройките на тракера. По принцип има режим за активно следене и изобразяване в реално време на карта, както и енергоспестяващ режим - позиционира само при запитване. Аз естествено избрах втория. В крайна сметка целта е по-скоро предпазване от кражба, макар че кой пък ще краде базов модел Хюндай, но все пак новичка ми е, искам да си я гледам, нищо, че ще е застрахована.

Избирането на режим позициониране само след смс запитване има три предимства: първо, пести батерията. Гпс-а през останалото време е спрян. Така се получава едно стендбай време от няколко месеца, в противен случай е под седмица. Второ, китайците са направили за активното следене апликация, както и веб сайт. Сега не че не им вярвам, но... не им вярвам. Апликацията за Андроид иска например permission: read sensitive Log Data, change system settings. Даже нарочно не направих настройките на интернета на картата, та да не работи и да комуникира само с смс-и. Предпочитам местоположението ми да не се качва на някакъв китайски сървър. Тук е момента да кажa, че в някои варианти на тракера може да се настрои собствен сървър, друг е въпроса, че са забравили да публикуват апи :) Не на последно място, качването на местоположението изисква трафик, макар и минимален. А аз съм сложил предплатена карта, защо да плащам още десетина евро на месец за данни. По-добре само при крайна нужда, смс-и, те са по 3 цента.

С две думи, доволен съм, предстои да тествам в реални условия още със старата кола, доколко ще хваща сигнал под ламарините на колата.

На тема сигурност, тя e малко китайска, но се ядва. Най-важното и да не ти знаят номера на сим картата. Иначе има уж някаква парола, само дето не работи. От друга страна има настройване на админ-номер, т.е. тракера реагира само на команди от този номер, така че това за мен е ок. Ако се обади друг на номера му се затваря автоматично (на сим картата предварително се маха пин код и call waiting).

П.с. Има и алтернативни портали за ъплоуд на данни от тракера. Ето тези например https://www.gpswox.com/ имат безплатен план за по-базови функции за 1 устройство. Не съм тествал моя дали се поддържа, теоретично не но те са яко еднакви.

п.п.с. Днес проведох тестове:
- на открито сред природата, т.е. в багажника на колата на една поляна, въпреки че реално е под слой ламарина точността си е стандартните 3-5 метра за гпс.
- в металния багажник на седан (не хечбек или комби, където има стъкло), и колата паркирана в бетонен гараж с метална врата-роло, тракера леко се позатруднява, отнема повече от минута локализацията но в крайна сметка го намира. Точността в този случай е 20-50 метра.

Потребителски аватар
teou
Site Admin
Мнения: 2933
Регистриран на: 23 ное 2012 19:57
Местоположение: Dreieich - Dreieichenhein (Hessen) / София / Синеморец
Контакти:

Re: Моят червенушко: Tео си поръча Hyundai i30 3rd. Gen. (PDE) 1.4 MPI

Мнение от teou » 14 апр 2018 18:32

Червенушко дойде :dancing: :beer: :dancing:
Живот и здраве в понеделник номера и вторник ще си го откарам :D Тази снимка вече е истинска и е точно на моята кола от днес.
IMG_20180414_152118_HDR_1-900px.jpg
П.с. ъпдейтвам и спритмонитор профила с аксесоари като това и това, които купувам, като остане време ще ги опиша и в темата и с линкове.

retro
Старши потребител
Мнения: 373
Регистриран на: 27 дек 2012 21:58
Местоположение: гр. Варна

Re: Моят червенушко: Tео си поръча Hyundai i30 3rd. Gen. (PDE) 1.4 MPI

Мнение от retro » 14 апр 2018 20:58

Честито ! Отзад изглежда доста добре. Този GPS тракер много ми е интересно дали ще се справя ако вкараш колата в някой подземен паркинг на трето или по-долно ниво.

Потребителски аватар
teou
Site Admin
Мнения: 2933
Регистриран на: 23 ное 2012 19:57
Местоположение: Dreieich - Dreieichenhein (Hessen) / София / Синеморец
Контакти:

Re: Моят червенушко: Tео си поръча Hyundai i30 3rd. Gen. (PDE) 1.4 MPI

Мнение от teou » 14 апр 2018 22:12

На мен отпред по-ми харесва, отзад явно са направили първо комбито, то е много красиво, и после за нагодили за хечбека и купето. Мяза малко на Волксвагина с гърбица. Да не забравяме все пак, че дизайнерския център и инжинерния са тук наблизо в Офенбах - модела от а до я е разработван като западноевропейски, т.е. нарочно е доближен максимално като характеристики, качество на изработка и т.н. до немските марки, за да се котира добре. Опитали за се максимално да угодят на доста претенциозните немски клиенти. А в едно интервю шефа им каза, че според проучване дизайна е бил номер 1 при избор на кола за немския клиент. На мен като българин ми звучи тъпо, аз искам да е практично, здраво и евтино... но за немците си го представям. Те са свикнали да карат ново, а в днешно време всичко е яко еднакво - https://www.youtube.com/watch?v=cWbaCVSJMsg - така че явно дизайна остана разликата. Като се замислиш ВАГ концерна как продава еднакви коли под различни имена... между Сеат Леон и Голф разликата е баш външния и вътрешния дизайн. Същата история Кия и Хюндай. Кия сиид 2018 като излезе ще е на платформата на моята и30 2017, демек ще е същата кола с друг интериор и дизайн.
Отвътре имам аз един дразнител, ето снимка от прес сайта тоя забучен над таблото таблет...жертва на модата и на масовото производство, при мен нали няма да е навигация ще е с огромна дебела пластмасова рамка...вместо да го махнат изобщо, както например е в Опел Мерива на нашите.

Но то не може и туй в онуй и душата в рая. За 15 бона толкоз. За 30 оборудването и мотора са съвсем други :)

Иначе Ако дойда до БГ с нея ще тестваме гпс-а в някой мол :) На -3-4 предполагам, че няма да работи. Тука паркингите повечето са "къщи", т.е. блокове и съответно са над земята, така че досега не съм тествал. Може би на Zeil мола да е подземен, ако имам път на там ще тествам... или на Форума в Ханау, ама там е само -1 ниво май.

/Офтопик: Аз напоследък много не ходя по Франкфурт, живея си като селянче, имаме си тука общо взето всичко, ако не в едното село то в съседното. (ок, градчета се водят, ама с по 30 000 население аз като софиянец им викам села ;)). Това между другото е за пример - как се прави вътрешна заетост и икономика в "селските" райони. Не като в БГ всичко е в 5 големи града и останалото пустиня... Просто в едното село примерно е магазина за мебели, в другото за матраци, в третото е градинския център и така.... всички са с коли, тия 5-10 км между селата не са драма и се взимат за 5-10 минути.

Да се върна на темата: сега ясно е, че някой ако сериозно се заеме с крадене на колата и я завре в подземие и след товя я разфасова гпс-а няма да помогне. Ама това не е Ла Ферари все пак... аз честно казано трудно си представям кой изобщо ще иска да краде базов модел Хюндай тука... ако се намери такъв ще е на ниво селски наркоман вероятно и няма нито да разполага с подземен гараж, нито да се сети да търси тракер.

/Оффтопик2: полицията като цяло тука е сравнително сериозна и чевръста, работя с тях почти всеки ден все пак. И колкото е любезна, толкова и бие ;) Цитат от снощи, когато едно бичме се беше развилняло и ги викнахме за подкрепление "ще легнеш ли сам или да ти причиня болка?" no comment :) Това дори обикновената "полиция по опазване на реда", специалните и криминалните няма да ги коментираме. Ако след кражбата им подадеш гпс координати съм на 90% сигурен, че веднага ще ти намерят колата.

retro
Старши потребител
Мнения: 373
Регистриран на: 27 дек 2012 21:58
Местоположение: гр. Варна

Re: Моят червенушко: Tео си поръча Hyundai i30 3rd. Gen. (PDE) 1.4 MPI

Мнение от retro » 16 апр 2018 21:53

Аз преди много години бях в Лайпциг или Дрезден, не помня вече. Тогава паркирахме на 7 подземно ниво в центъра на града. За това попитах :) А с тези дисплеи явно е предизвикателство за повечето да ги вградят така, че да не стърчат. За германеца не мога да се съглася, че дизайна е решаващ. До колкото ги познавам са доста практични. Отделно силно влияние има и шовинизма. Голяма част избират автомобил на база какво производство е - разбирай освен германско в коя провинция е сглобен итн. Ако е правен в моята провинция ще си го взема, за да може парите да се въртят в нашия район и да имаме работа, защото всичките са почти еднакви.

Потребителски аватар
teou
Site Admin
Мнения: 2933
Регистриран на: 23 ное 2012 19:57
Местоположение: Dreieich - Dreieichenhein (Hessen) / София / Синеморец
Контакти:

Re: Моят червенушко: Tео си поръча Hyundai i30 3rd. Gen. (PDE) 1.4 MPI

Мнение от teou » 17 апр 2018 00:47

За стърчащите дисплеи такава е модата... Те Мерцедес я започнаха навремето в ц и а клас и според мен вече никой не смее да остане по-назад и да признае, че е тъпня. От друга страна в Ес класата дисплея не стърчи, значи можело, ако се напънат.

Иначе шовинизма си го има яко. То затова голфа е на двойна цена....
В случая с Хюндая също играе роля според мен, като знаят, че тука ги дизайнват си ги приемат повече като техни си немски коли и повече се котират. Бая се карат тука, и най-вече сувовете Тусон и за служебни малките и10 и и20.

Потребителски аватар
teou
Site Admin
Мнения: 2933
Регистриран на: 23 ное 2012 19:57
Местоположение: Dreieich - Dreieichenhein (Hessen) / София / Синеморец
Контакти:

Re: Моят червенушко: Tео си поръча Hyundai i30 3rd. Gen. (PDE) 1.4 MPI

Мнение от teou » 17 апр 2018 20:59

IMG_20180417_2sm1.jpg
IMG-20180417-2sm2.jpg

retro
Старши потребител
Мнения: 373
Регистриран на: 27 дек 2012 21:58
Местоположение: гр. Варна

Re: Моят червенушко: Tео си поръча Hyundai i30 3rd. Gen. (PDE) 1.4 MPI

Мнение от retro » 17 апр 2018 23:57

Сега като я огледам вярно Киа Сийд прилича на нея.

Отговори