Моят червенушко: Tео си купи Hyundai i30 3rd. Gen. (PDE) 1.4 MPI

Общи разговори, шеги, закачки, скандали и каквото друго ви хрумне
Потребителски аватар
teou
Site Admin
Мнения: 2906
Регистриран на: 23 ное 2012 19:57
Местоположение: Dreieich - Dreieichenhein (Hessen) / София / Синеморец
Контакти:

Моят червенушко: Tео си купи Hyundai i30 3rd. Gen. (PDE) 1.4 MPI

Мнение от teou » 09 мар 2018 20:11

Да докладвам / да се похваля, че след дълго умуване, избиране и четене най-накрая поръчах нова кола - Hyundai i30 1.4 MPI select+Funktionspaket, Engine Red неметалик според немската листа на оборудване. Според компютъра на дилъра чехите вече сглобяват "корейко", трябва да дойде някъде през април или най-късно около рождения ден в началото на май.

Ще изглежда точно като на тази снимка (снимката е от нета, но е същото ниво на оборудване и цвят):

i30pic.jpg
i30pic.jpg (74.15 KиБ) Видяна 645 пъти
Мисля (ако не ме домързи) да попълвам и профил за разходите в Spritmonitor - https://www.spritmonitor.de/en/detail/912727.html

Също така в темата ще пускам и инфо какви аксесоари за колата ще си купувам. Първите два вече са купени, защото се налага.

Първото е нова стойка за телефона. Колата ще е без навигация, по финансови причини :D , а пък и в крайна сметка съм доста доволен от навигацията на телефона. За сметка на това някой си дизайнер в Хюндай се е поддал на тренда, започнат от Мерцедес и Ауди "я да залепим един таблет над арматурното табло" и така в средата на стъклото имам огромно радио вместо навигация :) Това прави залепянето на досегашната ми стойка доста неудобно и наложи търсенето на други решения. Спрях се на това:
https://brodit.com/product.html?id=8553 ... &year=2018 (на снимката се вижда какво имам предвид)
https://brodit.com/product.html?id=7110 ... el=Pixel+2


Второто нещо произтича от факта, че в момента разполагам с паркомясто в една изгъзица, наречена дуплексен гараж, при която колите се редят една над друга с един подемник.

Изображение

Съответно имам на разположение височина на "гаража" от 157 см, което е около 11 см повече от височината на самата кола без антена....респективно фабричната антенна пръчка трябва да бъде разкарана. Аз и без това рядко карам извън населени места, а за в града и без антена става. На първо време ще я заменя с това, а по-късно може да сложа акулова перка.

Третият аксесоар, който си купих, са едни лепенки от този сайт - https://res-qr.de/rk2/
На сайта се вижда за какво става въпрос, но все пак да обясня с две думи - лепят се qr кодове по-колата, които са хиперлинк към схемата са подсилените и рискови места на колата - в моя случай това - така че човек ако се пречука и се смачка някъде, недай Боже, пожарникарите да са улеснени и по-лесно и безопасно да режат купето.

Това нещо за момента е малко експериментално и все още незадължително в Германия, но вече има някаква начална стандартизация. Набира сила не толкова заради старите коли - там все едно с хидравличната ножица я режеш, колкото заради хибридите. Там никой не иска да реже нито литиевата батерия която може да гръмне, нито кабела от батерията до електромотора, по който тече 360 волта ток и съответно може да опържи и затиснатия и пожарникарите. И затова е важно да се знае къде в конкретния модел минава този кабел.

retro
Старши потребител
Мнения: 362
Регистриран на: 27 дек 2012 21:58
Местоположение: гр. Варна

Re: Моят червенушко: Tео си поръча Hyundai i30 3rd. Gen. (PDE) 1.4 MPI

Мнение от retro » 15 мар 2018 16:36

Честито :) Ако не е тайна как се справя ценово с конкуренцята на Дачията и нашите Great Wall, които обаче дочувам, че вече били със затихващи функции ? Все пак се надявам да прокопсат. За мен обаче остава въпроса защо продължават да се продават бензинови двигатели без директно впръскване при положение, че технологията е налична от доста време. Предполагам колата е на лизинг ? Какво е оскъпването сравнено с България ?

Потребителски аватар
teou
Site Admin
Мнения: 2906
Регистриран на: 23 ное 2012 19:57
Местоположение: Dreieich - Dreieichenhein (Hessen) / София / Синеморец
Контакти:

Re: Моят червенушко: Tео си поръча Hyundai i30 3rd. Gen. (PDE) 1.4 MPI

Мнение от teou » 16 мар 2018 12:09

Мерси. Ами според мен добре се справя с конкуренцията. Грейт уол към днешна дата не бих взел, заради неяснотите с поддръжката. Навремето ни бяха дали Рено да правим и се оакахме, сега готови коли (нали не си мисли някой, че нещо е сглобявано тука... най-много да са боядисвали нашите) ни дадоха да пласираме само и пак какво стана с тая политика и корупция и пак няма БГ автомобилостроене...

Та една "наточена" (в смисъл с климатик, парктроник и мултимедия) Дачия е към 12 000 евро и там на практика няма отстъпка. Хюндайчето, по-постно уж (пак клима, парктроник, темпомат, подлакътник, само без нави) по ценова листа е 19000, само че има отстъпки и идва под 15 000 (с регистрация и такси ще платя 15 900, както съм писал и в Спритмонитор профила линкнат по-горе, но те същите разходи са и за Дачия). Аз реших, че си струва тия 3000 разлика. Доооста по-съвременен автомобил е и по-изпипан и откъм сигурност и откъм поведение. В крайна сметка платформата на Хюндая е от 2017, а Дачиите са минус едно поколение на Рено, т.е. отдолу се крие Клио от 2000-2005та, има разлика.

Ще се самоцитирам и от друг форум:
По-назад в темата се разискваше въпроса доколко има разлика в цените и отстъпките, т.е. дали има смисъл да се взима кола от БГ че уж да е по-евтино. Може и в някои случаи да има смисъл, в този случай обаче цените в Германия и в БГ са абсолютно еднакви, при сравнение на екстрите и отстъпките.

Германката е с оборудване, отговарящо на БГ Бизнес ниво + още някои неща, т.е. в БГ би била около 33-34 000 лева. В БГ по правило отстъпките са малки, особено за по-нови модели. Нашите за Меривата, преди да я свалят от производство, т.е. за стар модел, изкрънкаха 10% пряко сили. Т.е. и30 в БГ щеше да е към 30 000 лв.

В ДЕ по ценова листа е 18900 Е. Отстъпката ми е 21% и в крайна сметка без разните такси стъпи на 14 850, с таксите на 15 800 евро.
Оскъпяването на финансирането не е голямо, те го пишат 1.5% на година но реално формулата е с натрупване и е поне 4-5% на година, демек за 5 години едни 20% отгоре си платил, точно както и в БГ. То банките и застрахователите в ЕС общо взето навсякъде еднакви магарии правят, максимално позволените от ЕС законите тарикатлъци.

Аз обаче бях в дилема, дали сега да взема по-постно ниво на оборудване, или да събирам пари още 1-2 години, или да взема от банка. Честно казано като видях на нашите "базовата" Мерива (тук не говорим за най-най опощените дето са за фирми и нямат климатик и ел стъкла) си промених мнението и реших че това ме задоволява. Радио с блутуут за тел и гмапс, подлакътник, темпомат, климатик, сензор за дълги светлини, заден парктроник...лумбална опора, какво ми трябва повече. Сега че темпомата не е адаптивен, че седалката не е електрическа и не се охлажда, че няма камера за заден ход, че огледалата не се прибират автоматично... реших, че както съм живял досега без тия неща така и занапред мога, а спестените 5000 евро ще ги изям и изпия или ще си купя нещо друго. И вместо да чакам и да се занимавам с банки реших сега да взема кеш, ама да е по-скромничко.



Зашо продават многоточков инжекцион с индиректно....ами това е по-старото поколение двигател и се слага на базовите модели само, че да е по-евтинко, предполагам в следващото поколение ще ги спрат вече тия двигатели. Аз бях щастлив, че все още я има тая възможност. 900 кубиковите 3 цилиндрови турбинчета не винаги са по-удачни. По-висок въртящ момент, на по-висока начална цена. На магистрала невинаги по-бързи, също невинаги по-икономични, за сметка на това с по-кратък живот, особено ако се ползват на къси разстояния както при мен, и по-скъпа поддръжка.

Има още един момент, свързан с Германия. В центровете на големите градове ще въвеждат нова еко зона. Тя ще е проблемна за старите дизели, но и за всички бензини с директно впръскване без филтър за твърди частици. А за момента такива филтри за бензинови двигатели слага май само Пежо
на някои мотори. Официално не е приет още закона, но трябва от август 2018 да станат задължителни филтрите за автопроизводителите (както са задължителни сензорите в гумите). Т.е. който се купи директно впръскване сега преди септември, може да издуха супата.
С избора на старото 1.4 атмосферно моторче избягвам този проблем. Заради променливите еко изисквания изведнъж стария мотор стана по-еко от новия...

Иначе ето в тази връзка, някакъв поляк е правил клипче как върви колата н амагистрала: 3500 оборота, 120-130 км/ч, с климатик, разход 6-7. На мен ми изглежда добре и ме задоволява. При мен вътрешното оборудване ще е по-богато, но като двигател ще е точно това 1.4 без турбо. От 1:30 мин. показва разхода.

https://www.youtube.com/watch?v=0oPRrF8v1Pc

retro
Старши потребител
Мнения: 362
Регистриран на: 27 дек 2012 21:58
Местоположение: гр. Варна

Re: Моят червенушко: Tео си поръча Hyundai i30 3rd. Gen. (PDE) 1.4 MPI

Мнение от retro » 16 мар 2018 15:32

Това е странно. Уж по-нов двигател по-ефективен а пък излиза, че не е по-еко от стария. Отстъпката от цената някава държавна субсидия ли е ?

Потребителски аватар
teou
Site Admin
Мнения: 2906
Регистриран на: 23 ное 2012 19:57
Местоположение: Dreieich - Dreieichenhein (Hessen) / София / Синеморец
Контакти:

Re: Моят червенушко: Tео си поръча Hyundai i30 3rd. Gen. (PDE) 1.4 MPI

Мнение от teou » 16 мар 2018 21:15

Отстъпката си е нормалната търговска отбивка като идеш да се пазариш. Общо взето за кола в Германия тръгва от минимум 10 % за супер нов модел и стига до 25-30% за изчистване на складовете на предходния модел. Типично е 15-20% в този смисъл аз бях доволен на 21%. Затова новите коли в БГ изглеждат евтини, но всъщност са на същите цени: обявяват се вече намалени цени и за леко по-ниско оборудване. Иначе ако наистина беше по-евтино щях да я взема от БГ колата. Но не е.

Ето тука един сайт за ориентир: http://www.rabatt-auto.de/de/Deutsche-Neuwagen.htm

Като това са най-високите възможни отстъпки, някой дилър някъде си чисти складове и трябва да пропътуваш страната, за да си вземеш колата.

Примерно аз се ориентирах онлайн за максимума, след това поисках оферти от 4 дилъра за 1 и също: една патка ми обяви 17 К. Този от който сега купих за същото 16 к по мейла, като отидох на място на колата табелка промоция 15 К и така, кой как те прекара, но в установените рамки които те си ги знаят. Просто трябва да се познава системата.




За двигателите е проста работата: законите на физиката важат за всички, и после идват политическите закони. Няма как и туй в онуй и душата в рая, горенето си е горене, ако едно нещо гори по-ефективно, друго гори по-неефективно. Години наред се говореше за икономии на гориво, появиха се простотии като старт стоп системата и датчиците за налягане в гумите, при които икономиите от гориво се неутралицират от оскъпяването от датчиците, акумулатора и съединителя примерно.
В доста държави данъка е вързан към емисиите на въглероден двуокис (данъка в Германия ще ми е 62 евро между другото, сега за старата кола плащам 100). Така се появи даунсайзинга, еднолитровите турбомоторчета и директното впръскване: икономия на гориво и ниски емисии на двуокис, поне при формалните тестове. Обаче компенсаторно при тия мотори се получават повече частици, т.е. сажди. Което изведнъж стана важно след дизелгейт. И така се оказа, че моторите от едно време с индиректно впръскване хвърлят повече двуокис, обаче 10 пъти по-малко сажди в атмосферата.

Ето какъв е проекта за новите еко зони в Германия, който ще го приемат вероятно до края на годината:
https://www.blaue-plakette.de/de/info-b ... kette.html
Benzin-PKW ohne Direkteinspritzung der EURO-Klassen 3-6
Benzin-PKW mit Direkteinspritzung Euro 6c und 6d-TEMP.
Benzin-PKW mit Direkteinspritzung Euro 3-6b, sofern ein Otto-Partikelfilter vorhanden oder nachgerüstet ist.
Diesel-PKW und Diesel- LKW Nutzfahrzeuge der EURO-Klasse 6d-TEMP.
Elektro-Fahrzeuge ohne Verbrennungsmotor.
CNG/LPG-Fahrzeuge als PKW, LKW und Busse der EURO-Klassen 3-6.
Мисля няма нужда да превеждам, бензин евро 3 и нагоре индиректно впърскване или ако е с директно трябва да е евро 6с или да има филтър за твърди частици за да получи заветната ековинетка. (Моята кола е 6Б, но не е директно впръскване). И разбира се електричките и природната газ... не че в електричките има нещо екологично, като знаем как се добива лития и как тока се прави от въглища...

retro
Старши потребител
Мнения: 362
Регистриран на: 27 дек 2012 21:58
Местоположение: гр. Варна

Re: Моят червенушко: Tео си поръча Hyundai i30 3rd. Gen. (PDE) 1.4 MPI

Мнение от retro » 22 мар 2018 16:18

Интересно видео обясняващо защо при двигателите с директно впръскване се натрупват сажди https://www.youtube.com/watch?v=hVpIglgE0pk и съответно ни трябва филтър за тях.

Потребителски аватар
teou
Site Admin
Мнения: 2906
Регистриран на: 23 ное 2012 19:57
Местоположение: Dreieich - Dreieichenhein (Hessen) / София / Синеморец
Контакти:

Re: Моят червенушко: Tео си поръча Hyundai i30 3rd. Gen. (PDE) 1.4 MPI

Мнение от teou » 25 мар 2018 23:13

Някои други идеи за "тунинг":
- евентуално смяна на крушките с Nightbreaker или подобни по-силни, но с по-къс живот.
- Nigrin Hartwachs вакса, но ще почакам с търкането известно време, да не надера лака докато е съвсем пресен, както и някакъв шампоан и нещо за поддръжка на пластмасите вътре и силикон за уплътненията
- някакви гумени или най-добре двулицеви постелки, че зимата с плюш не става, макар че дилъра ще сложи някакви, но поне за багажника трябва да купя
- нови обувки, алу джанти, секретни болтове и май ще са всесезонни гуми Cross Climate
- алтернативно зимни гуми на стоманени джанти с датчици, евентуално крик с гумена подложка и ключ с въртящ момент да си ги сменям сам, а и някакви калъфи
- защитно фолио за прага на багажника и под дръжките на вратите, не че много возя жени с маникюр ама все пак
- евентуално калобрани, ако пръска много по вратите и задната броня...в днешно време новите коли нали са без калобрани да не загрозява естетиката, много е тъпо
- евентуално отстрани защитни лайсни на вратите. Дебели гуми като на пежото за съжаление май ще грознеят и ще се въздържа, но отстрани едни тънки прозрачни силиконови няколко сантиметрови лайснички има в Амазон, поне аз да не надера някой, че надирането по паркинги си е скъпо удоволствие в Германия
- Gpstracker?
- защитно платно срещу слънце, отопление на седалките - под въпрос, защото климата тук е мек
- въже за теглене, кабели за палене (за някой друг по-скоро, че аз ще съм с 5 години пътна помощ), пожарогасител/жилетка/триъгълник и аптечка, макар че дилъра трябва да се погрижи за това
- чудя се дали ми трябва защита от гризачи...опита от София показва, че този проблем дори в големите градове го има...от друга страна тук съм с гараж...
- евентуално някаква масажираща седалка - това го тествах у един приятел и е много яко
- Unterbodenschutz (битумен спрей за защита от корозия)?
- някаква дъска или пластмаса за багажника, че кората е тънка и ако се сложи нещо тежко ще се продъни
- dab+ портативно радио или сд плеър за aux
- Sonnenschutz https://m.ebay.de/itm/Sonnenschutz-Blen ... SwdWBZbx5q

Потребителски аватар
teou
Site Admin
Мнения: 2906
Регистриран на: 23 ное 2012 19:57
Местоположение: Dreieich - Dreieichenhein (Hessen) / София / Синеморец
Контакти:

Re: Моят червенушко: Tео си поръча Hyundai i30 3rd. Gen. (PDE) 1.4 MPI

Мнение от teou » 07 апр 2018 23:50

Днес получих gps tracker-a, засега само вкъщи го тествах, но оправдава очакванията. Чипа е доооста по-чувствителен от на телефон, макар и на закрито понякога да дава 10-20 метра отклонение. Взех един от вариантите оттук - https://www.amazon.de/TKSTAR-Wasserdich ... 0714JVV5F/
Тези TKSTAR са заляли пазара с всякакви форми и размери тракери, изглежда има 1 платка отпечатвана в стотици хиляди бройки вече само варират дали и каква батерия да има, дали да е с sos бутон и подобни, чат пак ги брандират и с други етикети, но като цяло си е същото. (В последствие се оказа, че има дребни разлики в поддържаните команди между моделите).

Първият и най-важен въпрос при избора беше дали да е на батерия или да взима ток директно от колата. Не ми се чоплеше по нова кола в гаранция, така че избрах варианта с батерия, би трябвало да иска зареждане веднъж на тримесечие. Освен това варианта с батерия дава повече взможности за скриване в колата. Аргумента против батерия е един - лятото колата се нагрява и един литиево йонен акумулатор е потенциална бомба. Но колата ще се кара предимно в Германия, а тук слънцето и лятото са малко условни ... абе не е като на черноморието дето като паркираш на плажа после вътре е 50 градуса. Освен това тракера е скрит и съответно на сянка. Не знам, ще видя лятото как ще е, но по спомени от миналата година имаше сигурно 3-4 дена, в които температурата беше над 25 градуса и без никакви облаци, така че за Германия мисля ще съм ок и с варианта на батерия.

Второто важно нещо бяха настройките на тракера. По принцип има режим за активно следене и изобразяване в реално време на карта, както и енергоспестяващ режим - позиционира само при запитване. Аз естествено избрах втория. В крайна сметка целта е по-скоро предпазване от кражба, макар че кой пък ще краде базов модел Хюндай, но все пак новичка ми е, искам да си я гледам, нищо, че ще е застрахована.

Избирането на режим позициониране само след смс запитване има три предимства: първо, пести батерията. Гпс-а през останалото време е спрян. Така се получава едно стендбай време от няколко месеца, в противен случай е под седмица. Второ, китайците са направили за активното следене апликация, както и веб сайт. Сега не че не им вярвам, но... не им вярвам. Апликацията за Андроид иска например permission: read sensitive Log Data, change system settings. Даже нарочно не направих настройките на интернета на картата, та да не работи и да комуникира само с смс-и. Предпочитам местоположението ми да не се качва на някакъв китайски сървър. Тук е момента да кажa, че в някои варианти на тракера може да се настрои собствен сървър, друг е въпроса, че са забравили да публикуват апи :) Не на последно място, качването на местоположението изисква трафик, макар и минимален. А аз съм сложил предплатена карта, защо да плащам още десетина евро на месец за данни. По-добре само при крайна нужда, смс-и, те са по 3 цента.

С две думи, доволен съм, предстои да тествам в реални условия още със старата кола, доколко ще хваща сигнал под ламарините на колата.

На тема сигурност, тя e малко китайска, но се ядва. Най-важното и да не ти знаят номера на сим картата. Иначе има уж някаква парола, само дето не работи. От друга страна има настройване на админ-номер, т.е. тракера реагира само на команди от този номер, така че това за мен е ок. Ако се обади друг на номера му се затваря автоматично (на сим картата предварително се маха пин код и call waiting).

П.с. Има и алтернативни портали за ъплоуд на данни от тракера. Ето тези например https://www.gpswox.com/ имат безплатен план за по-базови функции за 1 устройство. Не съм тествал моя дали се поддържа, теоретично не но те са яко еднакви.

п.п.с. Днес проведох тестове:
- на открито сред природата, т.е. в багажника на колата на една поляна, въпреки че реално е под слой ламарина точността си е стандартните 3-5 метра за гпс.
- в металния багажник на седан (не хечбек или комби, където има стъкло), и колата паркирана в бетонен гараж с метална врата-роло, тракера леко се позатруднява, отнема повече от минута локализацията но в крайна сметка го намира. Точността в този случай е 20-50 метра.

Потребителски аватар
teou
Site Admin
Мнения: 2906
Регистриран на: 23 ное 2012 19:57
Местоположение: Dreieich - Dreieichenhein (Hessen) / София / Синеморец
Контакти:

Re: Моят червенушко: Tео си поръча Hyundai i30 3rd. Gen. (PDE) 1.4 MPI

Мнение от teou » 14 апр 2018 18:32

Червенушко дойде :dancing: :beer: :dancing:
Живот и здраве в понеделник номера и вторник ще си го откарам :D Тази снимка вече е истинска и е точно на моята кола от днес.
IMG_20180414_152118_HDR_1-900px.jpg
П.с. ъпдейтвам и спритмонитор профила с аксесоари като това и това, които купувам, като остане време ще ги опиша и в темата и с линкове.

retro
Старши потребител
Мнения: 362
Регистриран на: 27 дек 2012 21:58
Местоположение: гр. Варна

Re: Моят червенушко: Tео си поръча Hyundai i30 3rd. Gen. (PDE) 1.4 MPI

Мнение от retro » 14 апр 2018 20:58

Честито ! Отзад изглежда доста добре. Този GPS тракер много ми е интересно дали ще се справя ако вкараш колата в някой подземен паркинг на трето или по-долно ниво.

Потребителски аватар
teou
Site Admin
Мнения: 2906
Регистриран на: 23 ное 2012 19:57
Местоположение: Dreieich - Dreieichenhein (Hessen) / София / Синеморец
Контакти:

Re: Моят червенушко: Tео си поръча Hyundai i30 3rd. Gen. (PDE) 1.4 MPI

Мнение от teou » 14 апр 2018 22:12

На мен отпред по-ми харесва, отзад явно са направили първо комбито, то е много красиво, и после за нагодили за хечбека и купето. Мяза малко на Волксвагина с гърбица. Да не забравяме все пак, че дизайнерския център и инжинерния са тук наблизо в Офенбах - модела от а до я е разработван като западноевропейски, т.е. нарочно е доближен максимално като характеристики, качество на изработка и т.н. до немските марки, за да се котира добре. Опитали за се максимално да угодят на доста претенциозните немски клиенти. А в едно интервю шефа им каза, че според проучване дизайна е бил номер 1 при избор на кола за немския клиент. На мен като българин ми звучи тъпо, аз искам да е практично, здраво и евтино... но за немците си го представям. Те са свикнали да карат ново, а в днешно време всичко е яко еднакво - https://www.youtube.com/watch?v=cWbaCVSJMsg - така че явно дизайна остана разликата. Като се замислиш ВАГ концерна как продава еднакви коли под различни имена... между Сеат Леон и Голф разликата е баш външния и вътрешния дизайн. Същата история Кия и Хюндай. Кия сиид 2018 като излезе ще е на платформата на моята и30 2017, демек ще е същата кола с друг интериор и дизайн.
Отвътре имам аз един дразнител, ето снимка от прес сайта тоя забучен над таблото таблет...жертва на модата и на масовото производство, при мен нали няма да е навигация ще е с огромна дебела пластмасова рамка...вместо да го махнат изобщо, както например е в Опел Мерива на нашите.

Но то не може и туй в онуй и душата в рая. За 15 бона толкоз. За 30 оборудването и мотора са съвсем други :)

Иначе Ако дойда до БГ с нея ще тестваме гпс-а в някой мол :) На -3-4 предполагам, че няма да работи. Тука паркингите повечето са "къщи", т.е. блокове и съответно са над земята, така че досега не съм тествал. Може би на Zeil мола да е подземен, ако имам път на там ще тествам... или на Форума в Ханау, ама там е само -1 ниво май.

/Офтопик: Аз напоследък много не ходя по Франкфурт, живея си като селянче, имаме си тука общо взето всичко, ако не в едното село то в съседното. (ок, градчета се водят, ама с по 30 000 население аз като софиянец им викам села ;)). Това между другото е за пример - как се прави вътрешна заетост и икономика в "селските" райони. Не като в БГ всичко е в 5 големи града и останалото пустиня... Просто в едното село примерно е магазина за мебели, в другото за матраци, в третото е градинския център и така.... всички са с коли, тия 5-10 км между селата не са драма и се взимат за 5-10 минути.

Да се върна на темата: сега ясно е, че някой ако сериозно се заеме с крадене на колата и я завре в подземие и след товя я разфасова гпс-а няма да помогне. Ама това не е Ла Ферари все пак... аз честно казано трудно си представям кой изобщо ще иска да краде базов модел Хюндай тука... ако се намери такъв ще е на ниво селски наркоман вероятно и няма нито да разполага с подземен гараж, нито да се сети да търси тракер.

/Оффтопик2: полицията като цяло тука е сравнително сериозна и чевръста, работя с тях почти всеки ден все пак. И колкото е любезна, толкова и бие ;) Цитат от снощи, когато едно бичме се беше развилняло и ги викнахме за подкрепление "ще легнеш ли сам или да ти причиня болка?" no comment :) Това дори обикновената "полиция по опазване на реда", специалните и криминалните няма да ги коментираме. Ако след кражбата им подадеш гпс координати съм на 90% сигурен, че веднага ще ти намерят колата.

retro
Старши потребител
Мнения: 362
Регистриран на: 27 дек 2012 21:58
Местоположение: гр. Варна

Re: Моят червенушко: Tео си поръча Hyundai i30 3rd. Gen. (PDE) 1.4 MPI

Мнение от retro » 16 апр 2018 21:53

Аз преди много години бях в Лайпциг или Дрезден, не помня вече. Тогава паркирахме на 7 подземно ниво в центъра на града. За това попитах :) А с тези дисплеи явно е предизвикателство за повечето да ги вградят така, че да не стърчат. За германеца не мога да се съглася, че дизайна е решаващ. До колкото ги познавам са доста практични. Отделно силно влияние има и шовинизма. Голяма част избират автомобил на база какво производство е - разбирай освен германско в коя провинция е сглобен итн. Ако е правен в моята провинция ще си го взема, за да може парите да се въртят в нашия район и да имаме работа, защото всичките са почти еднакви.

Потребителски аватар
teou
Site Admin
Мнения: 2906
Регистриран на: 23 ное 2012 19:57
Местоположение: Dreieich - Dreieichenhein (Hessen) / София / Синеморец
Контакти:

Re: Моят червенушко: Tео си поръча Hyundai i30 3rd. Gen. (PDE) 1.4 MPI

Мнение от teou » 17 апр 2018 00:47

За стърчащите дисплеи такава е модата... Те Мерцедес я започнаха навремето в ц и а клас и според мен вече никой не смее да остане по-назад и да признае, че е тъпня. От друга страна в Ес класата дисплея не стърчи, значи можело, ако се напънат.

Иначе шовинизма си го има яко. То затова голфа е на двойна цена....
В случая с Хюндая също играе роля според мен, като знаят, че тука ги дизайнват си ги приемат повече като техни си немски коли и повече се котират. Бая се карат тука, и най-вече сувовете Тусон и за служебни малките и10 и и20.

Потребителски аватар
teou
Site Admin
Мнения: 2906
Регистриран на: 23 ное 2012 19:57
Местоположение: Dreieich - Dreieichenhein (Hessen) / София / Синеморец
Контакти:

Re: Моят червенушко: Tео си поръча Hyundai i30 3rd. Gen. (PDE) 1.4 MPI

Мнение от teou » 17 апр 2018 20:59

IMG_20180417_2sm1.jpg
IMG-20180417-2sm2.jpg

retro
Старши потребител
Мнения: 362
Регистриран на: 27 дек 2012 21:58
Местоположение: гр. Варна

Re: Моят червенушко: Tео си поръча Hyundai i30 3rd. Gen. (PDE) 1.4 MPI

Мнение от retro » 17 апр 2018 23:57

Сега като я огледам вярно Киа Сийд прилича на нея.

Отговори