Моят червенушко: Tео си купи Hyundai i30 3rd. Gen. (PDE) 1.4 MPI

Общи разговори, шеги, закачки, скандали и каквото друго ви хрумне
Потребителски аватар
teou
Site Admin
Мнения: 2922
Регистриран на: 23 ное 2012 19:57
Местоположение: Dreieich - Dreieichenhein (Hessen) / София / Синеморец
Контакти:

Re: Моят червенушко: Tео си поръча Hyundai i30 3rd. Gen. (PDE) 1.4 MPI

Мнение от teou » 18 апр 2018 22:35

Първи впечатления. Да споделя, та някой ако реши да купува сега или след време да знае.

Първо, вървежа - на магистрала още не е тествана, там до 130 ще е ок, после доста вероятно ще издиша, но това съм го приел за даденост. Направих обаче вече 50-60 км градско и междуградско. CVVT си казва думата. Въртящия момент действително се усеща по-голям в ниските обороти от на предната кола, въпреки че мотора уж е по-малък, и с 5 коня и 10 нм по-слаб на хартия. Така че колата всъщност за града е по-приятна за каране. За междуградско се обръща палачинката, но все пак е ок. Не смея засега над 3500-4000 об да я натискам, нали се разработва.

Харча е пропорционален, трябва още да го наблюдавам, но засега дава едни около 10/100 при екстремно къси разстояния. При същите условия старата даваше 12-16. Според мен отново,по- малкия двигател и променливите тайминги+ 6 степенната скоростна кутия. С две думи не съжалявам, че не взех турбо мотор. Този е поносимо-приличен, без да е бегачка. Да не говорим че се обслужва по-рядко и по-евтино.

Преди бях споменал, че се радвам, че поне свързаност с интернет няма и електрическа спирачка няма. Всичко друго обаче е бъкано с електроника и компютъризация и drive by wire. Мига, святка... слязох да преместя нещо от жабката при запален мотор, тя не ми отключва пасажерската врата, не се пали без натиснат съединител и прочие.

Старт стопа работи много благо и правилно, няма как да изтощи акумулатор или подобно. Все пак щях да съм по-спокоен, ако го няма, поне акумулатора щеше да е по-евтин, но нямаше такава опция.

Автопилота работи доста добре, като изключим, че май-има бъг настроен на пасивно май активно се намесва, не знам, трябва да сменя настройката и ще се види. Иначе карам аз вчера със 70 между две села, път с по лента в посока и велоалея. Срещу мен линейка идва и кара в средата и разбутва колите съответно. Навивам волана надясно за да вляза във велолентата и автопилота ми стяга волана и иска да ме връща в средата на пътя, демек срещу линейката.... Да го таковам и в асистента и в камерите му... Вижда маркировката само, но не и цялата ситуация. Така че имат още хляб компютрите да изядат, докато заменят шофера.

Волана е изцяло електрически и адаптивен и според мен можеше още да го поизпипат. Усещат се нивата на стягане, примерно при 40 е мек, при 60 по-твърд...можеше да го направят по-плавно да се втвърдява, а сега е малко на степени. ще свикна, но според мен не е оптимално.

Откъм шумоизолация, при каране на ниски обороти, двигателя не се чува, даже и да не е стопиран на светофара. Удивен съм просто. Даже сега шума от гумите ме дразни, защото сега го чувам :)

Музиката от телефона работи страхотно с Шаомито, вкл. и с гугъл мапс, т.е. няма смисъл да се доплаща за навигация. Телефонията също е ок, само не може да се набират номера от копчетата на волана директно, а трябва с врътките на радиото да се набират думите. В скъпите нива на оборудване има гласово набиране, но при мен не. Хендсфрито е ок (микрофона е до огледалото за обратно виждане), с два разговора го пробвах, според другата страна не е перфект, но става. Самото радио като качество на звука е ок. В интернет може а прочетете, че звука е слаб. Не е особено силен сравнен с други радиа, но пак е достатъчно да ти гръмне главата. До дупка не можах да го издържа, така че това също не е проблем. като качество е поносимо. За който е меломан има опция бозе в ценовата листа...за много пари.

Открих и първите два дразнителя, все пак не всичко може да е перфектно: първо автоматичното ел стъкло на водача, оказа се автоматично само надолу. Мислех го за дефект, ама после се загледах в картинката на копчето и в книжката на колата - от нивото на оборудване е, явно нарочно е деактивирано. Интересно дали копчето е друго физически (защото не се чува щрак) или е само софтуерно спряно... в който случай може елентуално да го излекувам с фирмената диагностика. Това на Пежото и на Опела не беше така, според мен е тъпо.
Втория дразнител са чистачките. Между двете остава една тънка линия, която е почистена, но от едната чистачка се стича струйка вода по току-що изчистеното. Доста тъпо. Подобен ефект имаше Пежото, най-интересното е, че стария хюндай го нямаше това.

Разбрах и защо скоростта на чистачките я показва на таблото - в лостовете за чистачки и мигачи няма подсветка и нощем не се вижда степента. За фаровете има лампа на таблото, но за чистачковия интервал е на дисплея.

А, и още нещо странно: като звънне телефона, звъни с неговата си мелодия+класическа музика. Т.е. 2 мелодии едновременно. И не се настройва. Явно идеята е, ако телефона ти е в джоба и не го чуваш, но защо няма настройка тая простотия не знам. Явно е фийчър, а не бъг според Хюндай, защото по форумите има инфо за това още от 2011та.

Но това са дребни кахъри. Като цяло съм много доволен за 2 дни. Несравнимо е със старата кола, като комфорт, возия, шум, икономия, удобства.

Червената боя, макар и неметалик, също е много ок, събира умерено прах и полени, не е като черното, но в сравнение със сивите металици повече си личи.

retro
Старши потребител
Мнения: 368
Регистриран на: 27 дек 2012 21:58
Местоположение: гр. Варна

Re: Моят червенушко: Tео си поръча Hyundai i30 3rd. Gen. (PDE) 1.4 MPI

Мнение от retro » 21 апр 2018 17:55

За стъклата провери да не би да се обучават. На мерцедеса поне е така. Не разбрах с dual clutch ли си или обикновенна ръчка ?

Потребителски аватар
teou
Site Admin
Мнения: 2922
Регистриран на: 23 ное 2012 19:57
Местоположение: Dreieich - Dreieichenhein (Hessen) / София / Синеморец
Контакти:

Re: Моят червенушко: Tео си поръча Hyundai i30 3rd. Gen. (PDE) 1.4 MPI

Мнение от teou » 22 апр 2018 18:18

Обучени са, просто това ниво оборудване е по опощенко. То си го пише и в ценовата листа, като се зачете човек внимателно. Може и да е хардуерно, защото няма и защита от прищипване в това ниво - може би е на един модул, който го няма. Но аз все пак ще погледна какво ще каже диагностиката. В горните нива на оборудване вече има всички глезотии вкл. Седалки с охлаждане и пълен автопилот, ама 5-10 К евро отгоре не ми се даваха. По същата причина взех и ръчка, за 15 к толкоз. Обаче съм много доволен засега, не смятам че съм се минал, върви много мазно. Само още на изкуственото усещане на волана свиквам.
Днес се разходих до един манастир на Некар и направих 200 км всичко - град, аутобан до 140км/ч, гора, междуселско, вкл проход с моментен разход 30 на втора на места. Над 4000 об не съм правил и нарочно карах неикономично и на ниски предавки за да не пада под 2000 и да варира, както пише за разработването. Смесен разход 7, толкова показваше компютъра и при 140 на 6 та на темпомат. Както очаквах, прилично е, като за 1.4 cvvt 100 магарета без турбо.

Потребителски аватар
teou
Site Admin
Мнения: 2922
Регистриран на: 23 ное 2012 19:57
Местоположение: Dreieich - Dreieichenhein (Hessen) / София / Синеморец
Контакти:

Re: Моят червенушко: Tео си поръча Hyundai i30 3rd. Gen. (PDE) 1.4 MPI

Мнение от teou » 07 май 2018 18:48

Поредния аксесоар / Тунинг, който направих. Цифрово радио. Реших да експериментирам, особено като се има предвид че попрецаках аналоговото, махайки фабричната антена заради гаража, и взех това - https://www.amazon.de/Majority-Petersfi ... B01LW5G4O6 - джобно радио, заедно с един 3.5 към 3.5 aux in кабел, с който да го свържа към колата, а кабела се ползва и за антена. Като за 30 евро работи учудващо добре. Както са вижда от снимката,
dab.jpg
dab.jpg (30.65 KиБ) Видяна 402 пъти
заселих го в поставката за чаши и показва пълен сигнал.

Единственото тъпо е, че не може да се сменят станциите от волана. За това има решение, предлагат се модули, които симулират флашка с песни и вместо песни сменяш станциите - https://www.amazon.de/Universal-Interfa ... B00HW1W37S , ама малко не ми хареса цената от 160-180 евро и реших да мина с 30 на първо време.

Не знам това инфо до колко е полезно за вас все още, защото като гледам тук - http://www.predavatel.com/bg/1/sofia - в БГ нещата още са на фаза тест, но да знаете, че въпросната джвъчка работи и е лесен и сравнително евтин начин за ъпгрейд на фабричната музика, ако има aux-in.

retro
Старши потребител
Мнения: 368
Регистриран на: 27 дек 2012 21:58
Местоположение: гр. Варна

Re: Моят червенушко: Tео си купи Hyundai i30 3rd. Gen. (PDE) 1.4 MPI

Мнение от retro » 13 май 2018 00:35

A каква е ползата от цифровото радио ? Повече станции предполагам ?

Потребителски аватар
teou
Site Admin
Мнения: 2922
Регистриран на: 23 ное 2012 19:57
Местоположение: Dreieich - Dreieichenhein (Hessen) / София / Синеморец
Контакти:

Re: Моят червенушко: Tео си купи Hyundai i30 3rd. Gen. (PDE) 1.4 MPI

Мнение от teou » 14 май 2018 16:24

Повече и по-чисто, като с телевизията. Някои ги излъчват само цифрово, а и всичко се хваща и по селата. Аз например съм на 20 км от Франкфурт и Антена я хващам доста трудно през УКВ, дори с нормална антена. А цифрово я има в целия регион. http://radiomap.eu/de/frankfurt-am-main

Между другото купих друга къса антенка и съм по-доволен, хваща си почти всичко, макар и да отстъпва на фабричната - https://www.amazon.de/ACV-Kurzstabanten ... B00KIMBNFG

Купих също и гумени стелки и защитно фолио от интернет, на половин цена на оригиналните. Стелките пасват наистина доста добре - https://www.amazon.de/Passgenaue-Gummim ... B07B7B8SVK , не се минах, че спестих 30 евро. Гумата за багажника обаче я взех от дилъра, че е доста обемиста и не ми се мъкнеше от пощата, а разликата беше странно защо само 5 евро.

Иначе вече й направих 2000 км. Появи се и първия проблем, капка масло на пода на гаража, май е заден спирачен цилиндър, вдругиден съм в сервиза.
Едит: казаха, че защитната вакса около ауспуха капе и ще се изкапе като спре да е нова и се позапече. Ще видим.



Вече имам впечатления и от различните асистенти и помощници.

Това за следене на дистанция и аварийно спиране не се е задействало, или е бъгаво или съм много примерен шофьор.
Разпознаването на умората е умряла работа и маркетингов трик и изглежда е просто таймер, настроен на 3-4 часа да ти напомни да почиваш. Явно не отчита други неща като микродвижения на волана или криволичения.
Асистента за лентите работи доста добре, даже и с жълта временна маркировка. Камерата вижда повече, отколкото управляващата система е настроена да коригира. При плавни завои колата се кара сама, при малко по-сериозни индикатора показва, че колата познава пътя, но не се наема да коригира, при остри завои се дъни и само пищи. Изглежда нарочно е ограничено, да не прави аварийни маневри сама, а само планови. Справя се добре и в дъжд, когато често аз самия не виждам маркировката.

Камерата всъщост има няколко "равнини", в които гледа. Най-наблизо е разпознаването на лентите, работи почти винаги. По-далеч и явно с повече анализ на изображението и с необходимост от по-ясна картина е системата за аварийно спиране. Вчера в един порой каза, че камерата е замъглена и се изключва (а следенето на лентите е със същата камера и работеше). В най-далечен план е анализа на светлините нощем и автоматичните дълги. Това е адски консервативно настроено, напрактика на магистралата не се включват дълги, малко да види на 1-2 км напред фарове или стопове и превключва. Има обаче добра логика против фалшиви позитиви, примерно от отблясъци не се влияе, т.е. анализира се все пак светещите точки отсреща дали са фарове.

От асистента за потегляне на наклон не съм впечатлен. Задейства се само при по-сериозни наклони и невинаги, явно има някакъв алгоритъм в зависимост как работиш със съединител и скорости и ръчна и го байпасвам някой път, все още не съм разбрал как точно, но за мен една такава система трябва да е интуитивна и да не изисква да се обучавам, за да я ползвам.

Откъм икономия колата, при каране със 120, дава 5.5 разход. При натискане докъм 13. Ускорението като за 100 коня е плавно, скоростната кутия е настроена за икономия, така че дори свалянето на предавки не помага много на ускорението, просто не е машина за изпреварване. Като максимална скорост колата вдигна 195, но беше леко наклон. Без наклон 180-5, абсолютно стабилна и не е ужасно шумно вътре, макар че аз си слушам и музика де.


Още нещо на тема разход. Днес се опитах да карам икономично градско. С всички екстри, т.е. старт стоп, високи предавки по препоръките на компютъра 6та на 50, но с включено радио и климатик на средно. От студен двигател, с 3 светофара по пътя, отиване и връщане до магазина.
По борд: 4.6 км за 16 минути, 9.8 л/100. Намирам го за ОК като за 1.4 атмосферка. Старата 1.6 правеше поне 12 на същия маршрут.

Тотала засега изглежда така, като колата е разработвана и не съм се страл да карам икономично, напротив, повече на ниски предавки съм карал.
2000km.jpg
2000km.jpg (19.74 KиБ) Видяна 302 пъти

retro
Старши потребител
Мнения: 368
Регистриран на: 27 дек 2012 21:58
Местоположение: гр. Варна

Re: Моят червенушко: Tео си купи Hyundai i30 3rd. Gen. (PDE) 1.4 MPI

Мнение от retro » 16 май 2018 23:39

За мен най-точно е като напълниш догоре и гледаш колко си минал. Компютъра не е най-точния метод, в някои случаи даже подвежда.
Последна промяна от retro на 19 май 2018 14:09, променено общо 1 път.

Потребителски аватар
teou
Site Admin
Мнения: 2922
Регистриран на: 23 ное 2012 19:57
Местоположение: Dreieich - Dreieichenhein (Hessen) / София / Синеморец
Контакти:

Re: Моят червенушко: Tео си купи Hyundai i30 3rd. Gen. (PDE) 1.4 MPI

Мнение от teou » 17 май 2018 00:17

Аз така правя със спритмонитора, линк в първия пост. Ама на големия преход се издъних, за 1000 км спирах 4-5 пъти за да доливам и почивам и сега едната касова бележка ми се губи и едни 10 литра съм ги сложил на око... ама след още няколкохиляди км ще се стопи грешката.

Потребителски аватар
teou
Site Admin
Мнения: 2922
Регистриран на: 23 ное 2012 19:57
Местоположение: Dreieich - Dreieichenhein (Hessen) / София / Синеморец
Контакти:

Re: Моят червенушко: Tео си купи Hyundai i30 3rd. Gen. (PDE) 1.4 MPI

Мнение от teou » 26 май 2018 23:55

Продадох Елантрата. Ако някой някога се сблъска със син седан елантра 1.6 2006-та изгорели 2-3 крушки под копчетата на климатроника, радио jvc и полуостъргана лепенка на Байерн на багажника (макар че нея може и да я изчистят), да се знае, че има да се сменят ръждясали носачи, съединител, аксесорния ремък свири и дистанционните на алармата трябва да се оправят копчетата. Километрите на колата вероятно реално са 129 К, мотора беше напълно ок. Почти без пари я дадох, за 500 евро, но иначе изтичаше тюв-а и риска да ме накарат да правя носачите и времегубенето ми се видяха твърде високи и преглътнах загубата на едни 500 евро отгоре, които иначе можеше да взема при по-бавна и търпелива частна продажба.

Потребителски аватар
teou
Site Admin
Мнения: 2922
Регистриран на: 23 ное 2012 19:57
Местоположение: Dreieich - Dreieichenhein (Hessen) / София / Синеморец
Контакти:

Re: Моят червенушко: Tео си купи Hyundai i30 3rd. Gen. (PDE) 1.4 MPI

Мнение от teou » 10 юни 2018 11:20

Продължавам да съм доста доволен от колата. Каквото и да си говорим, съвременна платформа, дори в най-опоскания вариант се усеща като кола среден клас от близкото минало. На старите коли никога не съм си мислел, че ще се чувствам стабилен и сигурен в управлението и при 200 км/ч, и то с 15ки гуми. Между другото като казах 200, това е по надолнище :) Иначе 180-90. Отнема цяла вечност със 100 коня разбира се и разхода става 13-14. При кикдаун когато се мъчи да доускори при пълно натоварване изключва временно климатика за малко екстра пауър.
Друг е въпроса с всичките електроники и кибернетики какво ще е за поддръжка след 10-15 год (макар че на моята повечето неща ги няма).

Колата си има и дребни кусури разбира се. За системата за потегляне на наклон казах, слаба работа. Успешно и правилно се задейства в един подземен гараж на касата на рампата обаче, при поне 30 градуса наклон. Друг кусур е парктроника. Първо малко фин са го направили. Ок, на старата, както и на Опела на нашите е дърварската направен, но тука е в другата крайност. Късно се задейства, само при ниска скорост и т.н. Грижи се да не забравиш как се паркира и без него. Добре е, че радиото си намаля звука, но щеше също да е добре да може да се увеличава звука на писукането. А те ползват стандартната пищявка за коланите, асистента за ленти и т.н. На други марки коли този досаден звук може да се променя и увеличава.
Една въпросителна ми е старт-стопа. В книжката пише, че се съблюдават емнайсе параметъра, вкл. температура. Обаче го виждам, че според стрелката на водата уж се включва и на доста студен двигател. Вероятно се гледа температурата на маслото. Интересно ми е и ще го проверя. С тежката артилерия с лаптопа е неудобно за такива дребни неща, така че поръчах един такъв адаптер(зеления, поддържа само бързия КАН!, но не и бавния). Ужким с аго секюрнали малко, като за блутуут, макар че аз в никакъв случай не бих го оставил перманенто включен.
Като дойде ще докладвам какви апове имам на телефона, кое работи и кое какво вижда по ОБД.

retro
Старши потребител
Мнения: 368
Регистриран на: 27 дек 2012 21:58
Местоположение: гр. Варна

Re: Моят червенушко: Tео си купи Hyundai i30 3rd. Gen. (PDE) 1.4 MPI

Мнение от retro » 10 юни 2018 18:19

Гледам в спринтмонитора си навъртял 3436 км. Можем ли да смятаме, че вече е разработена ?

Потребителски аватар
teou
Site Admin
Мнения: 2922
Регистриран на: 23 ное 2012 19:57
Местоположение: Dreieich - Dreieichenhein (Hessen) / София / Синеморец
Контакти:

Re: Моят червенушко: Tео си купи Hyundai i30 3rd. Gen. (PDE) 1.4 MPI

Мнение от teou » 10 юни 2018 21:26

Ми предполагам. Аз откак направи 900 км вече си й давам газ (1000 км е разработката според книжката). Иначе спритмонитора не го приемайте съвсем за чиста монета. Освен оная голямата аномалия дето 1 пълнене го записах на око, важно е и как се кара. Последното 12/100 примерно е само в града и не съм се старал да карам икономично.

При нормално каране на 120-130-140 е около 7-8 и оттам нататък горе-долу спазва старото правило на всеки 10 км да качва с по литър и към 180 отива на 14, все пак мъчи се на над 5000 оборота...
Надолу по междуселски пътища при суперикономично каране предполагам ще е около 6, реално с музика и климатик към 6.5-7. Абе нормално е според мен. Особено като за "фейслифт" на двигател с дизайн на около 10 години, това всъщност беше единственото по-старо нещо в иначе съвременната платформа. Не си представям, че даунсайзинга би бил отчетливо като икономия с повече от литър и половина примерно.

Иначе като мощност в града и междуселско е приятно, за нормално каране въртящия момент стига. Някъде около 3000 оборота CVVT-то си сменя таймингите и се губи въртящия момент уж за да дойдат конете, само дето те са си на паша някъде и не идват :). Но за бг това е ирелевантно, ограничението нали уж е 140 ;) Доускорения 120-130-180 на 6-та (то и на 5-та) няма какво да ги обсъждаме, че отнемат цяла вечност, то е ясно.

Скоростната кутия между другото ми е странна, различна е от предните коли, които съм карал. Те бяха и 5 степенни де. Значи тук 1ва и 2ра са доста къси, после в града напрактика се кара на 3та и рядко 4та. После 5та и 6та са доста близки (самия индикатор на таблото съветва за 5та на 50-60 и за 6та при 60-70). От 80 нагоре си включва човек 6та и това е. 5та явно съществува за изпреварване на магистрала или нещо подобно....но не и с тоя мотор. С него е все тая и смъкването от 6 на 5 няма смисъл.

Между другото ето още дребни критики: асистента за държане на лента. При настойване на активен, колата вече не предупреждава, ако излезе от лентата. Т.е. тя прави каквото може, криволичи по-малко и не писука. Така че аз го оставих на стандартно, хем да ме връща в лентата, хем да писука.
Друга дреболия: асистента за икономично каране и за препоръка за предавка...препоръчва смяна в посока нагоре, но не и надолу. Ако караш с 50 на 6та няма да каже свали предавка. Явно нещо са забравили да го допрограмират.

Потребителски аватар
teou
Site Admin
Мнения: 2922
Регистриран на: 23 ное 2012 19:57
Местоположение: Dreieich - Dreieichenhein (Hessen) / София / Синеморец
Контакти:

Re: Моят червенушко: Tео си купи Hyundai i30 3rd. Gen. (PDE) 1.4 MPI

Мнение от teou » 11 юни 2018 19:08

Пристигна обдлинка. Първи бърз тест по пътя от пощата до вкъщи.
Screenshot_2018-06-11-17-12-46-251_OCTech.Mobile.Applications.OBDLink.png
Screenshot_2018-06-11-17-12-46-251_OCTech.Mobile.Applications.OBDLink.png (181.12 KиБ) Видяна 155 пъти
На първо четене за 5 минути 2-3 неща ми направиха впечатление:
- температурата на маслото за жалост не я чете
- системното напрежение, подавано като стойност по кан шината, няма нищо общо с това на аксесоарите като например запалка и т.н. По-горе са близки и разликата е 0.1 волт, но при палене на двигателя разликата става например 1-2 волта. Или компютърната мрежа е стабилизирана, или просто аксесоарите са с нисък приоритет и оттам взима ток първо при голяма консумация. Във всеки случай отчетеното по-рано с едно портативно уредче в запалката (11.9 в при запален двигател, после скача на 14, което ще рече счупен акумулатор) не отговаря на истината явно.
- може би най-интересни бяха наблюденията върху коне, въртящ момент и общо натоварване на двигателя. Оказва се, че за придвижване из града стигат едни 10-15 коня и 50-70 нютонметра (още по-интересно, компютъра го отчита като 40% натоварване, т.е. гледа ВМ, а не конете). Сега вече нагледно разбирам, защо полухибридите с 40 кс електромоторчета се усещат пъргави докъм 60-70км/ч.

Потребителски аватар
teou
Site Admin
Мнения: 2922
Регистриран на: 23 ное 2012 19:57
Местоположение: Dreieich - Dreieichenhein (Hessen) / София / Синеморец
Контакти:

Re: Моят червенушко: Tео си купи Hyundai i30 3rd. Gen. (PDE) 1.4 MPI

Мнение от teou » 16 юни 2018 23:19

Още 2 шота от обдлинка, в движение и от паркинга. Разбрах и как се прави лог на параметрите в даден момент и се слага в Гугъл мапс, имам един тестов със скорост, ще направя с повече параметри за да е по-интересно като имам време и ще пусна линк.
Screenshot_2018-06-14-18-57-23-058_OCTech.Mobile.Applications.OBDLink.png
Screenshot_2018-06-14-18-57-23-058_OCTech.Mobile.Applications.OBDLink.png (189.34 KиБ) Видяна 107 пъти
Screenshot_2018-06-14-19-04-24-535_OCTech.Mobile.Applications.OBDLink.png
Screenshot_2018-06-14-19-04-24-535_OCTech.Mobile.Applications.OBDLink.png (193.4 KиБ) Видяна 107 пъти
Това дето показва по-висока скорост на гпс отколкото на километража според мен е грешка в скоростта на опресняване между интерфейсите, блутуута и т.н., защото в Германия има закон и километража винаги е по-бавен от реалната скорост.

Между другото направих следното наблюдение:
- бензин на празен ход (fuel rate) без клима (но с радио): 0.7 литра/час
- бензин на празин ход с клима, но не на най-силното: 0.9 л, както е на шота горе
- ако се пуснат допълнително и халогените, става 1 литър

Така всеки може да си направи сметката колко смисъл има от старт стопа. Примерно аз както пътувам към 3 км с приблизително общо минута на 2 светофара, това е една икономия от половин литър на сто.... не си струва въобще според мен на фона на усложнението на конструкцията и поддръжката на колата (само компютърчето на + клемата на акумулатора е над 100 евро ако се счупи, самия акумулатор е по-скъп и иска специално зарядно и т.н.)


Ето опит за слагане на данните на карта
https://drive.google.com/open?id=15i2P9 ... sp=sharing

Потребителски аватар
teou
Site Admin
Мнения: 2922
Регистриран на: 23 ное 2012 19:57
Местоположение: Dreieich - Dreieichenhein (Hessen) / София / Синеморец
Контакти:

Re: Моят червенушко: Tео си купи Hyundai i30 3rd. Gen. (PDE) 1.4 MPI

Мнение от teou » 28 юли 2018 20:17

Не помня дали съм ги пускал тия клипчета: таблото на колята при палене с разните му ефекти и максималната скорост и ускорение. Клипчета не са от моята кола, на за илюстрация на модела, защото всъщност клипове от по-базовите нива на оборудване трудно се намират, всички журналисти снимат най-наточеното винаги (където примерно дисплея е голям и цветен).

https://www.youtube.com/watch?v=tuoPVfNa0fg
https://www.youtube.com/watch?v=O5kWFXGdlzs

По второто клипче ще изкоментирам, че колата всъщност вдига 190 по километраж на равно (защото километража нарочно показва повече както знаете, а макс скоростта по каталог е 180), човека явно не е имал търпение. По леко надолнище даже и 200 :D Макар че аз лично с повече от 180 по километраж за по-дълго избягвам да карам. Шасито го може, двигателя, гумите и спирачките обаче не са оразмерени за това. Двигателя се мъчи и подхарчва не 7, а 14, а дисковете на спирачките в базовия модел са по-малки. Ся не че не съм тествал по неволя и намаляне от 180-100, става при нужда, но определено не е проектирана колата да го прави непрекъснато.

-------

Иначе ходих още веднъж с колата до Австрия. И установих, че с безлимитния интернет яко съм се разглезил и всъщност ИМА места в Алпите (а сигурно и в Родопите и други планини :) ), в които няма интернет на телефона, че и гпс сигнал между разни високи чукари. Прибрах се накрая де, само дето по едно време се озовах не в един град който очаквах, а в друг и покарах още 150 км непредвидени. То Алпите не са толко големи :mrgreen: :hammer:

Та поуката от историята е, да си сваляте картите предварително, като ходите по диви места. Гугъл мапс има да си свалиш цял квадрат, иначе безплатно и с прилични карти е HERE Maps. Въпроса с гпс-а между чукарите и в облачно време е по-сложен. Не съжалявам, че не дадох няколкохиляди евро отгоре за вградена навигация в колата, но въпросната има поне едно сигурно предимство сравнено с навигацията на телефона: антената на покрива на колата. Та открих, че има някакви усилватели на сигнал, по принцип измислени за скъпи коли с подгрев на стъклата и термични стъкла, които са с метални нишки и блогират сигнала, но да се надявам, че ще вършат работа и по принцип.
Поръчах това, като пристигне ще тествам и ще кажа как е. После видях, че има и по-евтини и по-скъпи вариации на темата.

Отговори