DailymobileSo much for the commercials saying Motorola...a Google company. Those ads will have to scratch out Google's name and add Lenovo's because that's the company that now runs Motorola Mobility. Google has just announced that it sold Motorola, a company it paid $12.5 billion to acquire nearly 30 months ago, for only $2.91 billion. Here's what happens next:
- The government still has to approve the sale, so nothing is going to change tomorrow. However, once approved, Lenovo will assume complete ownership of all Motorola operations. That means if you need support for your Moto X or Moto G after the deal closes, Lenovo will handle it.
- Lenovo will take Motorola's roadmap going forward, meaning the software and designs that Motorola's team were cooking up will fall under Lenovo's umbrella. Motomaker, ActiveDisplay, voice interactions, and future smartphones will be managed by Lenovo.
- Speaking of Motomaker, there's no promise that it will continue in its current format. Lenovo says it will evaluate what is most efficient to its manufacturing process and will not commit to keeping the assembly lines in the US running.
- Motorola and Lenovo brands will continue to exist side-by-side for smartphones. Lenovo will remain the brand used in Asia and emerging markets, Motorola will continue in North and Latin America. In other words, Lenovo is the name for the eastern hemisphere, Motorola is the name for the west. There may be need to reevaluate that plan because Motorola and Lenovo will both operate in Brazil. There are short term crossovers, but plans will be reevaluated at a later date.
- Google keeps Motorola's patents, so Lenovo is making this deal for the operations, brand, and ability to gain a bigger following in the US and Latin America.
- This isn't official, but my guess is that some of the talent Google installed at Motorola will exit once Lenovo takes over. The company has been losing money for years, and unless Lenovo is willing to use its deep pockets to accept those losses like Google initially did, people might start seeking a safer or more rewarding employment option. Lenovo says that it has no plans to layoff employees.
Read more at http://www.dailymobile.net/2014/01/30/m ... HIuLb1M.99
MobilebulgariaGoogle купи Motorola Mobility за 12,5 милиарда долара, като се смяташе, че основната причина за това се крие в патентното портфолио на компанията. Досега Motorola успя да пусне два телефон, създадени под ръководството на Google, и по всичко личи, че интернет гиганта вече иска да се раздели с производителя на телефони, който продължава да работи на загуба.
http://usa.chinadaily.com.cn/2014-01/30 ... 265533.htm
http://www.reuters.com/article/2014/01/ ... YN20140129
Ново
Google потвърди, че продава Motorola Mobility на Lenovo за сумата от 2,91 милиарда долара, но ще запази по-голямата част от патентите на компанията. Lenovo ще придобие марката Motorola и съществуващото портфолио от смартфони плюс 2000 патента и ще получи лиценз за оставащите в Google патенти. Китайската компания ще плати 660 милиона в кеш и 750 милиона в акции, а останалите 1,5 милиарда долара ще изплати разсрочено през следващите 3 години.
http://investor.google.com/releases/2014/0129.html
Това с патентите всъщност обяснява ниската или по-скоро по-реалната цена. Добре е обаче, че Леново ще имат достъп до тях - общо взето това което обсъждахме в другата тема, че големите играчи накрая се разбраха.
Едно е сигурно - сега ще видим вече наистина читав телефон за 50 долара, както обещаха от Моторола Като се има предвид, че бюджетните модели на Леново и сега са по 60-80 долара, а читавите към 150. Особено като затворят нерентабилните щатски фабрики на Моторола.
Не мога да пропусна и интерпретацията на новината от Технюз, която пак е писана от някой, който не е в час и съответно спада към категорията смешки:
Значи добре, че е световно неизвестната (към момента, при потребителската електроника) извън Америките Моторола, че да изведе в орбита най-големия производител на компютри и четвъртия в света производител на смартфони.Целта на Lenovo е повече от ясна – компанията търси бърз успех на международния пазар, а Motorola е именно този глобален бранд, който ще изведе китайския производител на нова орбита при смартфоните.